نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با «جام جم آنلاین»:

آخوندی به شعارهایی که با آن‌ها رأی گرفت، عمل نکرد

بررسی آمار وزارت راه و شهرسازی حاکی است طی پنج سال حضور آخوندی در این وزارتخانه قیمت متوسط هر مترمربع واحد مسکونی ۱۳۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۷۲۹۷۵

براساس آمار وزارت راه و شهرسازی در مهر 92 یعنی تقریبا در اوایل حضور عباس آخوندی در ساختمان این وزارتخانه متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران سه میلیون و 764 هزار تومان بوده است.

این در حالی است که در آخرین ماه حضور آخوندی در ساختمان دادمان (مهر 97) متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی به هشت میلیون و 633 هزار تومان افزایش یافته است؛ به عبارت دیگر در بازه زمانی مهر 92 تا مهر 97 قیمت متوسط یک مترمربع آپارتمان در تهران 3/129 درصد افزایش یافته است.

همچنین متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک طی مهر 92 بالغ بر هشت میلیون و 840 هزار تومان بوده که در ماه گذشته با 6/109 درصد رشد به
18 میلیون و 532 هزار تومان افزایش یافته است.

در منطقه یک متوسط قیمت مهر 92 بالغ بر چهار میلیون و 150 هزار تومان بوده که با 9/166درصد رشد به 11 میلیون و 81 هزار تومان افزایش یافته است.

بر این اساس به نظر میرسد احتمال به تعادل رسیدن بازار مسکن از مسیر افزایش تولید و عرضه واحدهای مسکونی بسیار بعید است و در این وضعیت از آنجا که قیمت مسکن بشدت چسبندگی دارد و احتمال کاهش آن بسیار بعید است، رکورد تورمی بازار مسکن تا زمانی که قدرت خرید متقاضیان به میزان افزایش قیمت فعلی تقویت نشود، رفع نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها