حساسیت به انسولین به چگونگی حساسیت سلول‌های بدن در واکنش به انسولین اطلاق می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۴۰۹۶
روش‌های طبیعی برای بهبود حساسیت به انسولین

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، در حالت کلی پزشکان حساسیت به انسولین را مطلوب تلقی می‌کنند که برخی تغییرات در سبک‌ زندگی و رژیم غذایی ممکن است به این حساسیت کمک کند.

انسولین هورمونی است که میزان قند یا گلوکز را در خون کنترل می‌کند. سلول‌های بدن با جذب قند از خون به انسولین واکنش نشان می‌دهند.

پایین بودن حساسیت به انسولین «مقاومت انسولینی» نامیده می‌شود که این وضعیت موجب بالا رفتن سطح قند خون شده و فرد را در معرض ابتلا به دیابت نوع دو قرار می‌دهد. حساسیت به انسولین بین افراد مختلف، تفاوت دارد و می‌تواند طبق سبک زندگی و فاکتورهای غذایی تغییر کند.

در این مطالعه به فاکتورهای غذایی و سبک زندگی اشاره شده که به فرد کمک می‌کند تا حساسیت به انسولین را به طور طبیعی بهبود بخشد.

افرادی که به دنبال آن هستند تا حساسیت به انسولین را بهبود دهند، می‌توانند برخی تغییرات را در سبک زندگی خود اعمال کنند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ورزش

انجام حرکات ورزشی یکی از روش‌های موثر در بهبود حساسیت به انسولین است. در سال ۲۰۱۲ مطالعه‌ای انجام گرفت که در آن ۵۵ فرد سالم در یک برنامه ورزشی برای مدت زمان ۱۶ هفته شرکت کردند. محققان مشاهده کردند بین افزایش سطح فعالیت جسمی و بهبود حساسیت به انسولین رابطه وجود دارد.

خواب کافی

بهره‌مندی از خواب کافی می‌تواند وضعیت حساسیت به انسولین را بهبود بخشد. در سال ۲۰۱۵ مطالعه‌ای انجام گرفت که در آن ۱۶ فرد سالم که خواب کافی نداشتند مدت زمان خواب خود را برای حدود شش هفته، یک ساعت در طول روز افزایش دادند. در نهایت مشاهده شد که خواب بیشتر به افزایش حساسیت به انسولین منجر می‌شود.

رژیم غذایی

بررسی‌ها حاکی از آن است که برخی تغییرات غذایی بهبود حساسیت به انسولین را به دنبال دارد.

این تغییرات شامل موارد زیر است:

- مصرف میزان کربوهیدرات کمتر

- مصرف میزان بیشتری از چربی‌های غیر اشباع

- مصرف فیبرهای محلول

همچنین کارشناسان مصرف برخی مکمل‌های غذایی را برای بهبود حساسیت به انسولین توصیه می‌کنند.

از جمله این مکمل‌ها می‌توان به پروبیوتیک‌ها، اسیدهای چرب امگا ۳، منیزیم و رسوراترول اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها