متخصصان علوم پزشکی در مطالعه‌ای دریافتند که مصرف ماهی موجب افزایش طول عمر می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۵۰۸۷
مصرف ماهی عمرتان را زیاد می کند

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، محققان در مطالعه‌ای که ۱۶ سال به طول انجامید و با بررسی اطلاعات ۵۰۰ هزار زن و مرد مشاهده کردند رژیم غذایی سرشار از ماهی می‌تواند موجب افزایش طول عمر شود.

مصرف ماهی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی مقوی و مطلوب توصیه می‌شود. ماهی که سرشار از پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و روغن‌های سالم است گزینه غذایی مفیدی به حساب می‌آید.

روغن ماهی سرشار از امگا ۳ است و در سال‌های اخیر محققان و تولید کنندگان مکمل‌های دارویی توصیه ویژه‌ای به مصرف این روغن داشته‌اند.

به تازگی گروهی از متخصصان در پاسخ به این پرسش که "آیا مصرف ماهی بر خطر مرگ و میر تاثیر می‌گذارد؟" به بررسی اطلاعات ۲۴۰ هزار و ۷۲۹ مرد و ۱۸۰ هزار و ۵۸۰ زن برای مدت ۱۶ سال پرداختند. همچنین این افراد اطلاعاتی را در مورد عادات غذایی در اختیار محققان قرار دادند و وضعیت سلامت آنان تحت کنترل قرار گرفت.

در مدت زمان انجام این مطالعه ۵۴ هزار و ۲۳۰ مرد و ۳۰ هزار و ۸۸۲ زن فوت کردند. نتایج این مطالعات اخیرا در مجله «طب داخلی» منتشر شده است. در نهایت یافته اصلی بدست آمده در این بررسی حاکی از ارتباط مصرف بیشتر ماهی و امگا ۳ در کاهش خطر مرگ و میر بوده است.

همچنین بررسی‌های بیشتر نشان داد مردانی که بیشترین میزان مصرف ماهی را دارند ۹ درصد کمتر از مردانی که حداقل مصرف را دارند در معرض مرگ و میر زودرس هستند. علاوه بر این مصرف میزان بیشتری از ماهی در زنان با کاهش هشت درصدی خطر مرگ در آنان همراه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها