سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بکار بردن اسامی جعلی در خصوص خلیج فارس هیچگاه توانایی تحریف تاریخ را نخواهد داشت و جای تعجب است، کشورهایی که پیشینه کشور شدن آن ها به نیم قرن هم نمی رسد چگونه در این زمینه اظهار نظر می کنند.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۳۳
شیوخی که عمر کشورشان زیر 50 سال است در مورد خلیج فارس اظهار نظر نکنند

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین پیرامون روز خلیج‌فارس و تحریف این نام توسط برخی دولت‌های منطقه اظهار کرد: ایران با یک سابقه چند هزارساله تمدنی در همه طول تاریخ کاملاً قدرت مسلط بر خلیج‌فارس بوده است و به همین دلیل هم در تمام اسناد و مدارک و نقشه‌های قدیم متعلق به قرون 17 و 18 و نقشه‌های تاریخ معاصر ما تنها یک نام با زبان‌های مختلف برای این منطقه بکار برده شده و آن‌هم خلیج‌فارس است.

وی افزود: در طول تاریخ گردشگران منطقه خاورمیانه از دیرباز وقتی نقشه منطقه را ترسیم کرده‌اند نام خلیج‌فارس را به زبان‌های مختلف مانند Persian Gulf استفاده کرده‌اند. از طرفی در همه مکاتبات و محاورات منطقه‌ای ، بین‌المللی و مراودات دوجانبه همواره خلیج‌فارس مدنظر بوده است و این مسئله بیانگر آن است که خلیج‌فارس از اول خلیج‌فارس بوده و برای همیشه خواهد بود.

نقوی حسینی تصریح کرد: زمانی که ایران به‌عنوان یک کشور بزرگ و قدرتمند منطقه ظهور و بروز کرد اغلب این کشورهایی که امروز کشوری مستقل بشمار می‌آیند و نام جعلی خلیج‌فارس را بکار می‌برند روزگاری جز سرزمین ایران محسوب می‌شدند و اصلاً به معنای امروزی وجود نداشتند و واژه سیاسی ملت دولتی در این مناطق مفهوم بیرونی نداشت.

وی پیروزی انقلاب اسلامی و حضور مقتدرانه نظام جمهوری اسلامی ایران در پهنه خلیج‌فارس را عمده‌ترین عامل برای تحریف نام خلیج‌فارس دانست و افزود: امروز دشمنان ما در منطقه و فرا منطقه خاصه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به همراه متحدان خود دست در دست یکدیگر برای ایجاد مناقشه و درگیری بین ایران و کشورهای همسایه به دنبال طراحی مسئله‌ای می‌روند تا محلی برای درگیری بین ایران و دیگر کشورها به وجود آورند که یکی از آنها تحریف نام خلیج فارس است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با ادعای برخی اعراب منطقه در خصوص نام خلیج‌فارس تأکید کرد: آخر چه می شود کشورهایی که عمر کشور بودن آن‌ها هنوز به نیم‌قرن هم نمی‌رسد، چطور می‌توانند در خصوص هویت خلیج‌فارس برخلاف اسناد موجود اظهارنظر کنند. از این رو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اصلاً این‌گونه ادعاها را قابل استماع نمی‌داند و معتقد است نام‌های جعلی هیچ‌گاه توانایی تحریف تاریخ را نخواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها