گفت و گو با موتورسواری که برای تبلیغ خلیج فارس دور دنیا می چرخد

دور دنیا به نام و کام خلیج فارس/ دوچرخه سواری در خلیج فارس برای خلیج فارس!

ورزشکاران نقشی اساسی و بسیار تاثیر گذار در ماجرای جریان های نادرست کشورهای حوزه خلیج فارس برای تبلیغ یک نام جعلی دارند، به این ترتیب که با حضوری تاثیر گذار در عرصه ورزش می توانند در برابر این جریان های تقلبی بایستند.
کد خبر: ۱۱۳۷۴۳۲
دور دنیا به نام و کام خلیج فارس/ دوچرخه سواری در خلیج فارس برای خلیج فارس!

به گزارش جام جم آنلاین ، «محمد امیری رودان» از آن دست ورزشکارانی است که بدون هیچ چشمداشت مالی قصد دارد کاری بزرگ انجام دهد و سفری بین قاره ای برای تبلیغ نام «خلیج فارس» داشته باشد. او نه ستاره است و نه شهرت چندانی دارد اما کاری که به زودی آن را به مرحله اجرایی در می آورد آنچنان سخت و نفس گیر است که از توان هر کسی برنمی آید.

این ورزشکار 47 ساله قصد دارد با موتور و با نام خلیج فارس دور دنیا را بگردد، کاری بسیار سخت، خطرناک و البته دردسرساز. نه تنها خطرات جاده ای او را تهدید می کند که حتی ممکن است دردسرهای دیگری هم در کشورهای مختلف در انتظار او باشد.

امیری رودان در گفت و گو با جام جم آنلاین کار بزرگ خود را تشریح می کند.

آقای جهانگرد، از دوچرخه سواری تا موتورسواری

این ورزشکار سال هاست که جهانگردی می کند. وی گفت: « 18 سال است که دور دنیا را می چرخم، 16 سال با دوچرخه این کار را انجام داد و حالا دو سالی می شود که با موتور قصد چنین کاری را دارم. در روز ملی خلیج فارس نیز با همکاری استانداری هرمزگان قصد دارم با هدف معرفی خلیج همیشه فارس سفر بین قاره ای خود را با موتور آغاز کنم. سفر من از این نقطه آغاز می شود و به تهران می آیم. پس از توفقی چند روزه در تهران کار اصلی من شروع می شود.»

سفر شگفت انگیز

این موتورسوار 47 ساله حالا مقاصد خود را معرفی می کند، مقاصدی که سفر پشت سر هم به آنها با هواپیما هم سخت است چه برسد به موتور. امیری رودان درباره جزئیات سفرش چنین گفت: «پس از توقف در تهران به مسکو (پایتخت روسیه) می روم. سپس از آنچا فنلاند، استونی و بعد هم لیتوانی مقاصد بعدی من است. از لیتوانی راهی لهستان خواهم شد و پس از آن به آلمان و هلند می رسم. دانمارک، سوئد و نروژ مقاصد بعدی هستند. سفر اروپایی من همین جا تمام می شود و راهی آفریقا خواهم شد. از آفریقا نیز به استرالیا می روم و سپس به سمت اندونزی سفر می کنم. مالزی، کامبوج ، ویتنام ، تایلند ، چین ، مغولستان و باز هم روسیه مسیرهای بعدی محسوب می شوند. سفری هم به آلاسکا، آمریکا و شیلی خواهم داشت.»

وی خاطرنشان کرد: «البته چیزی که گفتم به همین دقیقی نیست. ممکن است تغییراتی در نحوه سفر به وجود بیاید. احتمال تغییر در زمان بندی همیشه وجود دارد چون گرفتن ویزای برخی از کشورها بسیار مشکل است.»

یک کار فرهنگی

تمام سفر دور دنیای محمد امیری رودان فقط برای با ارزش است: «تبلیغ و معرفی خلیج فارس». وی در اینباره عنوان کرد : «سفر من به دور دنیا یک کار فرهنگی است. البته در جریان این سفر فرهنگی قرار بود به تبریز (پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018) هم بروم اما فعلا مقدور نیست. من در سال های 2015 و 2017 نماینده راهنمای کنوانسیون گردشگران جهان بودم و اهداف زیادی داشته و دارم.»

مشقت هایی برای معرفی خلیج فارس

محمد امیری رودان برای نخستین بار نیست که برای خلیج فارس دست به چنین کارهای سخت و پیچیده ای می زند. وی تاکید کرد: « من قبلا برای معرفی و تبلیغ خلیج فارس کارهای دیگری هم انجام داده بودم. نخستین بار در دمای بالای 50 درجه کشور امارات با دوچرخه دور شهر دبی را رکاب زدم، آن هم در حالی که شعار و هدفم خلیج فارس بود. اما با وجود کار بسیار سختی که انجام دادم هرگز مورد حمایت قرار نگرفتم. یک بار هم کاری انجام دادم که در دنیا بی نظیر است. با نوعی خاص از دوچرخه آبی فاصله بین بندر جاسک تا کشور عمان را برای برافراشته کردن نام خلیج فارس رکاب زدم. همین کار را سال گذشته بین قشم تا بندرعباس هم انجام دادم. کوه گنو در بندرعباس هم جایی بود که از ارتفاع صفر تا نوک قله رکاب زدم.»

در انتظار توجه بیشتر

این رکابزن و موتورسوار با تاکید بر اینکه توقع دارد حمایت بیشتری از سوی مسئولان ببیند در پایان گفت: «مصادف با روز ملی خلیج فارس سفر بین قاره ای من با موتور آغاز می شود، البته احتمال این هست که یک روز یا دو روز زمان سفر جابجا شود. این سفر از هرمزگان و با حمایت استاندار آغاز خواهد شد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها