کمپین تبلیغاتی چیست؟

زمانی که قصد داریم برای یک کسب و کار تبلیغات کنیم، دیگر نمی توانیم تنها با بسنده کردن به چند تراکت و اغذ تبلیغاتی بسنده کنیم.
کد خبر: ۱۰۹۱۰۰۹
کمپین تبلیغاتی چیست؟

این روزها به دلیل اینکه تنوع کسب و کارها رو به افزایش است، دیگر نمی توان از روش های کهنه و تکراری برای تبلیغات بهره برد. این روزها به افزایش تعداد شبکه‌های اجتماعی، بیل‌بوردهای شهری، سایت‌های تبلیغاتی و غیره، نیاز به برنامه‌ریزی جامع‌تری پیش‌رو ایجاد می شود.

کمپین تبلیغاتی چیست؟

یک کمپین تبلیغاتی یا به عبارت بهتر کمپین بازاریابی شامل مجموعه فعالیت های منظم و هدفمندی است که توسط رسانه های مختلف نظیر تلویزیون، رسانه های آفلان نظیر بیل‌بوردهای شهری، رسانه های آنلاین نظیر وب سایت های تبلیغاتی و غیره صورت می پذیرد.

از طرفی هدف یک کمپین تبلیغاتی تنها تبلیغات نیست و جاانداختن یک محصول با شعاری خاص، برند سازی، افزایش تبلیغات دهان‌به‌دهان و مواردی از این دست را نیز شامل می‌شود.

غالباً در شرایطی که جو یک صنعت رقابتی باشد، همه رقبا می‌بایست در زمینه اجرای کمپین‌های تبلیغاتی مستمر کوشا باشند، زیرا افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش، در گرو اجرای صحیح و به موقع کمپین‌ها است.

ساختارهای مختلف کمپین‌های تبلیغاتی چیست؟

هدف از اجرای یک کمپین می تواند به چند هدف مختلف دسته‌بندی شود که از نمونه آنها می‌توان به ساختار یک تصویر برند، معرفی محصول جدید، افزایش فروش و یا حتی کاهش دید منفی از یک محصول باشد. در حقیقت یک مشاور بازاریابی، با توجه به نیاز و البته بودجه مورد استفاده در هر مرحله، کمپین را اولویت دهی نموده و بر اساس آن اقدام می‌کند.

چه فعالیت‌هایی جزو کمپین تبلیغاتی دسته بندی می شوند؟

بازاریابی و تبلیغات چیزی جز رسیدن به مشتری نیست! حال فعالیت های مرتبط از یک کارت پستال باشد تا یک فرایند کو-برندینگ شده در شبکه اجتماعی! این فعلیت ها بسته به حجم یک سازمان مشخص می شود. شاید در یک سازمان ارسال خبرنامه ایمیلی تحریک کننده خرید کاربران باشد و شاید در یک کسب و کار کوچک، یک نمونه رایگان از محصول یا خدمات این کار را انجام دهد.

پس درباره نوع فعالیت‌ها اصلاً محدودیتی وجود ندارد. تنها موضوع این است که شما بتوانید از این فعالیت ها، منطقی، قابل اندازه‌گیری، موثر و تا حد امکان ارزان بهره ببرید.

نمونه کمپین تبلیغاتی موفق چه بود؟

آیا در تبلیغات گوشی تلفن همراه شعار خاصی را به یاد دارید؟ شعار جدید سامسونگ، از کران گذر بود که احتمالا پس از اینکه بسیاری معنی آن را نمی دانستند آن را عوض کرد!! اما یک شرکت ایرانی، کاری کرد که چندین سال است شعار آن در محافل نقل زبان هاست! افزایش آگاهی از برندی که توسط شرکت جی ال ایکس در کمپین راحت از جیب در میاد! ایجاد شد، یک موفقیت همه جانبه به شمار می رود.

کمپین تابستانی دیجی کالا نیز، یکی دیگر از این رویدادها بود! در کنار کمپین های جزئی و خرد و ریز شرکت‌های رقیب، کمپین تابستان داغ این شرکت، باعث افزایش فروش چشم‌گیری در سایر محصولات غیر‌مرتبط به کمپین نیز شد.همچنین این کمپین، باعث شد کاربرها ساعت‌ها در این وب‌سایت منتظر تخفیفات بعدی بمانند و فرایندهای لیدگیری و بهبود سئو، از دستاوردهای دیگر این شرکت بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها