وزیر خارجه قطر به شدت کشورهای تحریم کننده دوحه را به سبب خواسته های ناعادلانه به باد انتقاد گرفت.
کد خبر: ۱۰۴۸۴۲۴
قطر: مداخله دیگران در  رابطه مان با تهران را نمی پذیریم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر عنوان داشت: درخواستهای کشورهایی که قطر را محاطره کرده اند به هیچ عنوان منصفانه و محق نیست.

وی در ادامه افزود: رسانه های اماراتی و مصری بسیاری از اخبار مربوط به قطر را وارونه و جعل می کنند و اخبار واقعی را منعکس نمی کنند.

وزیر خارجه قطر تاکید کرد:ادعاها مبنی بر اینکه کشور ما از تروریسم حمایت می کند با هدف جوسازی صورت می گیرد چرا که ما در مبارزه با این پدیده کاملا جدی هستیم.

وی در ادامه افزود: هدف اصلی این کشورها از طرح این درخواست وادار کردن دوحه به دست کشیدن از حاکمیت خود است.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی تاکید کرد که کشورش نقش میانجگر در بسیاری از موضوعات بین المللی طی ۱۰ سال بدون مداخله در امور دیگران ایفا کرده است.

وی در ادامه افزود: کشورهایی که مارا محاصره کرده اند می خواهند در قبال برداشتن این محاصره ما از حاکمیت و استقلال خود دست برداریم. این قطر است که با تروریسم مقابله می کند و با هم‌پیمانان خود اطلاعات لازم را در خصوص مبارزه با تروریسم تبادل می کند.

وزیر خارجه قطر اعلام کرد که کشورش نسبت به بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس پیشرفته تر است.

وی در سخنان خود در مرکز چاتم هاوس واقع در لندن عنوان داشت :این محاصره علیه ما یک دشمنی آشکار و توهین است. امارات و عربستان از سخنان تحریف شده امیر قطر برای محاصره ما سوء استفاده کردند این کشورها می توانستند برای ارائه شکایت خود به شورای همکاری مراجه کنند.

وزیر خارجه قطر تاکید کرد:ما منافع مشترکی با ایران داریم و مداخلات دیگر کشورها در خصوص روابطمان با تهران را نمی پذیریم.دوحه باید با ایران همزیستی مسالمت آمیز داشته باشد چرا که ما یک میدان گازی مشترک داریم.ما باید در کنار ایران به صورت مسالمت آمیز و سازنده زندگی کنیم. ما باید روابط درست و سازنده با ایران داشته باشیم.

وی افزود: بحران موجود باید از طریق مذاکره و نه محاصره حل و فصل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها