محمد حسین باکش، اهل کراچی پاکستان با بیماری هیدروسفالی متولد شد. جراحان توانستند بیش از یک لیتر مایع از جمجمه کودک خارج کنند و همچنین از رشد و بازگرداندن آن وضعیف با موفقیت جلوگیری کنند.
کد خبر: ۱۰۴۱۵۴۲
تخلیه غده‌ای به اندازه توپ بیسبال از سر پسربچه+عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از Dailymail، هیدروسفالی در پزشکی به وضعیتی گفته می‌شود که مایع مغزی-نخاعی تولید شده در شبکه کوروئید٬ بیش از اندازه در حفره‌های مغز انباشته شده است و منجر به افزایش حجم آن‌ها می‌شود. این افزایش حجم توسط مایع در سیستم عصبی مرکزی و بویژه مغز می‌تواند ناشی از اختلال در توزیع٬ تشکیل٬ جریان یا جذب مایع مغزی-نخاعی باشد و پی‌آمد آن افزایش فشار درون جمجمه و آسیب‌های مغزی و حتی مرگ است.

یک کودک پاکستانی مبتلا به یک بیماری نادر، با یک توده به اندازه توپ بیسبال در پشت سر خود تحت عمل جراحی قرار گرفت.

جراحان توانستند بیش از یک لیتر مایع از جمجمه کودک خارج کنند و همچنین از رشد و بازگرداندن آن وضعیت با موفقیت جلوگیری کنند.

مادر محمد حسین می‌گوید: این بیماری بسیار دردناک و سخت است. شرایط نگهداری محمد حسین اصلا آسان نبود. من حتی نمی‌توانستم کودکم را در آغوش بگیرم و به او غذا دهم. وضعیت سخت محمدحسین حتی نمی‌گذاشت او لحظه‌ای بخوابد، آن روزها واقعا کابوسی بیش برایمان نبود.

پزشکان او می‌گویند: محمد حسین به خوبی به درمان پاسخ داده و طی 24 ساعت بعد از جراحی از بیمارستان مرخص شده است.

دکتر منظر حسین که یکی از جراحان این کودک می‌گوید: محمد حسین دیگر سالم است و می‌تواند مانند سایر افراد زندگی عادی داشته باشد.

علائم بیماری هیدروسفالی عبارت است ازسردرد، تهوع، استفراغ، گیجی و مشکلات بینایی. این بیماری منشا ژنتیکی دارد.

در برخی از کشورها که این بیماری را نتوانسته‌اند درمان کنند، بیماران دچار معلولیت‌های جسمی و ذهنی، آسیب‌های جدی به مغز و حتی مرگ می‌شوند.

-

-

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
Alya
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
۰
۰
خدایا همه بچه ها رو سلامت و امن درپناه خودت نگهدار
الهی آمین

نیازمندی ها