رئیس اتحادیه کشتی، از راه‌حل نهایی برای مشکل جام‌جهانی خبر داد

روسیه به جای کرمانشاه

اقدام متقابل ایران و صادر نشدن ویزا برای تیم ملی کشتی آزاد آمریکا و اینک تصمیم اتحادیه جهانی کشتی، همه از شرایطی خبر می‌دهد که ممکن است میزبانی ایران از جام‌جهانی کشتی را به خطر بیندازد. پس از این که ویزای حضور در ایران برای تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد آمریکا صادر نشد، اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد، به دنبال راه‌حلی سریع برای این موضوع است. پس از این اتفاقات، روسیه برای میزبانی جام‌جهانی اعلام آمادگی کرده و با توجه به این که یکی از شرایط میزبانی رقابت‌های جام‌جهانی صدور ویزا برای تمام تیم‌های شرکت کننده است، این احتمال وجود دارد که میزبانی از ایران گرفته شود.
کد خبر: ۹۹۸۱۲۰

حمید بنی تمیم، نایب‌رئیس فدراسیون کشتی می‌گوید: روسیه پیش از این نیز خواستار برگزاری جام‌جهانی کشتی آزاد بود که پس از انصراف آنها، میزبانی جام‌جهانی به ایران داده شد، اما این کشور اعلام کرده، اگر مشکلی در برگزاری این رقابت‌ها وجود دارد، حاضرند میزبانی جام‌جهانی 2017 را بر عهده بگیرند.

قرار است، جام‌جهانی کشتی آزاد اواخر بهمن‌ میان هشت تیم برتر جهان در کرمانشاه برگزار شود که دونالد ترامپ در اقدامی عجیب، ورود شهروندان هفت کشور اسلامی از جمله ایران را به خاک این کشور ممنوع کرد.

نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی در بیانیه‌ای در رابطه با اقدام متقابل و مخالفت ایران با حضور تیم کشتی آمریکا در جام‌جهانی اعلام کرد: با این که امیدوار بودیم وزارت خارجه ایران تصمیم دیگری بگیرد، به تصمیم کنونی آنها با همه پیچیدگی‌هایش احترام می‌گذاریم. ما بزودی برای جام‌جهانی کشتی آزاد راه‌‌حل پیدا می‌کنیم.

پاتریک سانداسکی، سخنگوی فدراسیون کشتی آمریکا در گفت‌وگو با inside the games گفته است: تا این لحظه، نه فقط فدراسیون کشتی آمریکا، بلکه اتحادیه جهانی کشتی به طور رسمی نمی‌داند گزارش‌های رسیده درست است یا خیر. ما هنوز اسناد رسمی نداریم مبنی بر این که تیم کشتی آمریکا فرصت شرکت در مسابقات جهانی کشتی آزاد را از دست خواهد داد یا نه. اگر این خبرها درست باشد، کشتی آمریکا از این اتفاق بسیار ناامید خواهد شد. ما اعتقاد داریم، این اتفاق غیرقابل قبول است.

محمدرضا داورزنی، معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره صادر نکردن روادید برای تیم ملی کشتی آمریکا هم می‌گوید: ندادن روادید به تیم ملی کشتی آمریکا برای مسابقات جام‌جهانی، تصمیم نهایی کمیته ویژه بررسی موارد خاص بود که با حضور نهادهای مختلف از جمله وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد. درباره رقابت‌های آینده و حضور ورزشکاران آمریکایی، در نهایت این کمیته که مرکب از نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط و البته وزارت ورزش و جوانان است، تصمیم‌گیری می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها