در هفته بیست و دوم لیگ فرانسه موسوم به لوشامپیونه تیم لیون دو بر یک از لیل شکست خورد.
کد خبر: ۹۹۵۷۲۵
توهین باورنکردنی به بانوان در قلب فوتبال اروپا / انجمن حقوق بانوان دست به کار شد! (عکس)

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از en.as ، در جریان دیدار تیم های لیون و لیل اما اتفاقی افتاد که برای باشگاه لیون بسیار گران تمام خواهد شد. بخشی از هواداران لیون که در ورزشگاه اختصاصی لیون یعنی المپیک لیون استقرار یافته بودند پلاکاردهایی ضد زن با خود به ورزشگاه آورده بودند. بر روی یکی از پلاکاردها تصویر مردی بود که پایین آن کلمه استادیوم نوشته بود. یعنی جای مرد در ورزشگاه است. روی پلاکارد دیگر عکس یک زن و زیر آن کلمه آشپزخانه درج شده بود ، یعنی جای زن در آشپزخانه است! این پایان ماجرا نبود. هوادارانی که با خود این پلاکاردها را به ورزشگاه آورده بودند با شعارهای که حاوی کلمات بسیار زننده و توهین آمیز بود از بانوان حاضر در ورزشگاه خواستند که ورزشگاه را ترک کنند چرا که این تیم فرانسوی نیاز به هوادار زن ندارد!

شدت ناسزاها و توهین های رکیک به حدی بود که بانوان حاضر در ورزشگاه المپیک لیون آن منطقه از ورزشگاه را ترک کردند. پس از این مسابقه بلافاصله انجمن دفاع از حقوق زنان فرانسه دست به کار شد. رییس این انجمن خواستار جریمه سنگین و محرومیت باشگاه لیون شد تا این برخوردهای شدید مانع از تکرار مجدد این رفتارهای «وحشیانه و قرون وسطایی» شود.

بر اساس گزارش ها حتی اگر درخواست انجمن دفاع از حقوق زنان هم در کار نبود باز هم لیون در معرض جریمه سنگینی قرار دارد. این نوع توهین های جنسیتی در فوتبال اما برای نخستین بار نیست که می افتد اما درباره لیون کمی عجیب به نظر می رسد. این اتفاق بدون هیچ پیش زمینه ای افتاده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
۰
۰
از مهاجران عرب بوده حتما
f
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
تو هم دست كمی از اونا نداری شایدم بدتر چون نژادپرستانه نظر دادی.
پرچم سفید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
۰
۰
وقتی به زن زیاد بها داده میشه اینطوری میشه دیگه . تو استادیوم كه خوبه تو ادارات هم پر شدن ومتاسفانه پسر ها خونه نشین

نیازمندی ها