در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح شد ؛

کبد ساکنان این سه شهر چرب تر است! / +توصیه های غذایی

بیماری‌های کبد عملکرد سیستم های حیاتی بدن را با اختلال مواجه می‌کند اما با برخی روش‌های درمانی خانگی می‌توان سلامت این عضو را بهبود بخشید.
کد خبر: ۹۸۱۰۱۷
نسخه‌های طبی و خانگی برای تار و مار کردن نارسایی‌های کبد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، هر گونه اختلال در عملکرد کبد می تواند به یک بیماری منجر شود که از آن با عنوان بیماری کبد یاد می‌شود.

کبد از ارگان های اصلی بدن محسوب شده و مسئولیت اعمال مهمی را به عهده دارد. وقتی این عضو آسیب دیده با کبد بیمار شود عملکرد بدن دچار اختلال شده که در این حالت به آن هپاتیت می گویند. علاوه بر این کبد چرب یکی از بیماریهای جوامع مدرن امروزی است که در اثر چاقی و سبک زندگی نادرست به وجود می آید.
کبد نقش مهمی در سوخت و ساز قند، چربی و آهن بازی کرده و به تولید صفرا و در نتیجه هضم چربی کمک می کند. علاوه بر این ها این اندام حیاتی در تولید پروتئین و تولید فاکتورهای انعقاد خون نقش دارد.
از علائم بیماری کبد باخبر شوید
علائم بیماری های کبدی شامل خستگی، ضعف، کاهش وزن، تهوع، استفراغ و زرد شدن پوست است. کبد به راحتی می تواند سلول های آسیب دیده خود را بازسازی کند اما اگر میزان آسیب دیدگی و سلول های از دست رفته کبد 75 درصد یا بیشتر باشد. در این صورت این اندام قادر به پاسخگویی نیازهای بدن نیست.
برخی از مشکلات و بیماری ها کبد را می توان با داروهای خانگی درمان کرد اما در موارد پیشرفته نیاز به دارو بوده و در صورت نارسایی کبدی ممکن است نیاز به پیوند باشد.
خار مریم؛ دارویی گیاهی که در درمان بیماری های کبد معجزه می‌کند
این گیاه برای طیف گسترده ای از بیماری های کبدی موثر است. شواهد نشان می دهد که این گیاه برای هپاتیت ویروسی، سیروز کبدی و سمی شدن این عضو بدن در اثر مواد شیمیایی، قارچ ها و مواد مضر مفید و تاثیرگذار است.
شکل کپسولی و دارویی این گیاه در داروخانه ها و عطاری ها یافت می شود. کافی است 900 میلی‌گرم از این گیاه را 2 بار در روز همراه با غذا مصرف کنید.
پاکسازی کبد و لاغری با سرکه سیب
این ماده غذایی به سم‌زدایی کبد کمک می کند. اگر سرکه سیب را قبل از غذا مصرف کنید سوخت و ساز چربی در بدن شما بیشتر شده و در نتیجه وزن شما کاهش پیدا می کند.
یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب ریخته و یک قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کرده و این نوشیدنی مفید را سه بار در روز برای پاکسازی کبد بنوشید.
این گیاه نویدبخش سلامتی‌تان است
مصرف چای ریشه قاصدک حداقل 2 بار در روز در بهبود عملکرد کبد موثر است. برای تهیه چای این گیاه کمی از ریشه آن را در یک لیوان آب جوش ریخته و آن را بنوشید.
انگور فرنگی سلامتی کبد را تضمین می‌کند
این میوه یکی از غنی ترین منابع ویتامین C است و به حفظ عملکرد کبد در سطح مطلوب کمک می کند. شما می توانید چهار تا پنج عدد انگور فرنگی را در روز بخورید یا آن را در سالاد استفاده کنید.
درمان گیاهی چندهزار ساله بیماری کبد با شیرین‌بیان
این گیاه درمان بسیار عالی برای شرایط کبد چرب است. این درمان زمانی در طب باستانی هند (آیورودا) برای بیماری کبد مورد استفاده قرار می گرفت.
پودر ریشه شیرین بیان را در آب جوش ریخته و چند دقیقه مواد آن را فشار داده تا عصاره آن به طور کامل خارج شده و چای آن را یک یا 2 بار در روز مصرف کنید.
ادویه ای که دوست کبد شما است
زردچوبه دارای خواص ضد عفونی کنندگی بوده و به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. این ادویه می تواند سلامت کبد را بطور قابل توجهی بهبود بخشد. زردچوبه ضد ویروس بوده و مانع از تکثیر ویروس های هپاتیت B و C می شود.
زردچوبه را در پخت و پز استفاده کنید
شما می توانید ½ قاشق چایخوری زردچوبه را با شیر مخلوط کرده و هر روز آن را بنوشید.
نصف یک قاشق چایخوری زردچوبه را با 1 قاشق مرباخوری عسل مخلوط کرده و هر روز آن را مصرف کنید.
بذر کتان فشار کبد را پایین می آورد
کبد هورمون هایی را که در جریان گردش خون وجود دارند پاکسازی کرده و این باعث می شود فشار کبد بالا برود. دانه کتان مانع از حرکت هورمون در گردش خون شده و فشار روی کبد را کاهش می دهد.
استفاده از بذر کتان خرد شده بر روی نان یا سالاد یا مصرف آن همراه با غلات و حبوبات به عملکرد کبد کمک می کند.
معجزه اسفناج و آب هویج
این روش طبیعی و خانگی برای درمان سیروز کبدی موثر بوده و فقط کافی است که نصف لیوان آب اسفناج و نصف لیوان آب هویج را ترکیب کرده و این آب میوه طبیعی را هر روز حداقل سه بار مصرف کنید.
آووکادو و گردو بیماری را از کبد فراری می‌دهند
برای محافظت کبد از بیماری ها و پاکسازی سموم رسوب کرده در آن آووکادو و گردو را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
سیب و سبزیجات برگ
سبزیجات برگ دار با تحریک جریان صفرا و پکتین موجود در سیب با حذف سموم از دستگاه گوارش به سلامت کبد کمک می کنند.
از طرفی، نوشیدن 10 تا 12 لیوان آب روزانه برای سالم نگه داشتن کبد و پاکسازی آن از سموم موثر است.
ورزش را فراموش نکنید
ورزش منظم باعث تحریک هضم مناسب غذا و از بین بردن چربی بدن می‌شود، با افزایش عرق کردن به حذف سموم از طریق پوست کمک می کند و فشار روی کبد را کاهش می‌دهد.
گفتنی است؛ برای تاثیر بهتر حداقل 40 دقیقه ورزش به مدت 5 روز در هفته لازم است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
۰
۰
باسلام:نسخه هایی كه دربالا ذكر گردیده خوب هستند ولی باید طبق مزاج شناسی مصرف گردد.كسی كه فشار خون بالا داشته باشد مطمئنا نمیتواند زردچوبه میل كند ویا كسی مزاج سوداوی داشته باشد با مصرف زردچوبه بدنش خارش خواهد گرفت.هم اكنون داروهای گیاهی نیز براساس طبع ومزاج بدن باید تجویز گردد تا اختلال در بدن ایجاد نشود واینكه از مصرف همزمان داروهای گیاهی با داروهای شیمیایی جدا باید پرهیز كرد.

نیازمندی ها