سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

ساخت پیشران هسته‌ای، نقض برجام نیست

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت تصمیم ایران برای ساخت پیشران هسته‌ای، با توافق هسته‌ای در تضاد نیست.
کد خبر: ۹۷۸۷۵۱
ساخت پیشران هسته‌ای، نقض برجام نیست

به گزارش جام جم آنلاین از العالم، جان کربی تأکید کرده است که دستور حسن روحانی، رئیس‌ جمهور ایران برای طراحی و ساخت پیشران هسته‌ای به منظور حمل و نقل دریایی، نقض برجام نیست.

وی که در نشست خبری این وزارتخانه سخن می‌گفت، افزود: «این اعلامیه به خودی خود نقض برجام نیست و موارد زیادی وجود دارد که ما از آن‌ها بی‌اطلاع هستیم و نمی‌دانیم معنای آن‌ها چیست. به همین دلیل فعلا از قضاوت خودداری می‌کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: «به اختیارات و توان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بازرسی و ارزیابی پایبندی ایران به توافق هسته‌ ای اعتماد داریم و این آژانس توانسته تاکنون این کار را انجام دهد و تطابق ایران را تائید کرده است.»

کربی همچنین گفت قضاوت در مورد این اعلامیه دشوار است و تنها می‌توان گفت: تولید پیشران هسته ‌ای اقدام عظیمی برای هر کشوری است.

رئیس جمهور کشورمان دیروز در واکنش به تمدید قانون تحریم‌ها از سوی کنگره آمریکا، سازمان انرژی اتمی را مأمور کرد طراحی و ساخت پیشران هسته‌ ای برای حمل و نقل دریایی را در دستور کار قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
۰
۰
اگر نقض برجام نیست پس چرا جلوتر از این اجرایی نشد؟!
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
۰
۰
آمریكا آمده مارا مستقیمآ تحریم و تهدید كرده و پولهای مملكت را سرقت كرده بعد ایران برای مقابله دستور بررسی اقدامی را داده كه حتی كارشناسای آمریكا هم ازش سر در نمی آورند و اونو نقض برجام هم نمی دانند. اگه آنها برجام را نقض كرده اند پس چرا ما نباید نقض كنیم آیا به این می شود گفت مقابله به مثل ؟ ظاهرآ این هم شد مثل هما دستور برخورد با دریافت كنندگان حقوق نجومی كه در آخر گفتند كه تنها جلوی تكرارش را گرفتند.

نیازمندی ها