خاطرات تلخ زن مسلمان میانماری:

شوهرم ‌را سربریدند و پسرم ‌را آتش زدند!

نخست‌وزیر مالزی خواستار پایان نسل‌کشی مسلمانان میانمار شد

یک روز پس از آن‌که وزارت خارجه مالزی با صدور بیانیه‌ای کشتار مسلمانان روهینگیا در میانمار را محکوم کرد، دیروز نخست‌وزیر این کشور نیز طی سخنانی جنایات علیه مسلمانان روهینگیا را «نسل‌کشی» توصیف کرد و جامعه جهانی را به اعمال فشار به دولت میانمار برای پایان دادن به این خشونت‌ها فراخواند.
کد خبر: ۹۷۵۰۶۴

نجیب رزاق، روز یکشنبه (14 آذر) در سخنانی در میان تظاهر‌کنندگان معترض به خشونت علیه مسلمانان روهینگیا در استادیومی در حومه کوالالامپور، همچنین سکوت آنگ سان سوکی، مشاور دولت میانمار در قبال این خشونت را تقبیح کرد و افزود: این اجتماع در این استادیوم در حومه کوالالامپور پیامی روشن به آنگ سان سوکی هست مبنی بر این‌که باید به این روال پایان بدهد.

آنگ سان سوکی، رهبر حزب لیگ ملی برای دموکراسی که نوامبر سال گذشته میلادی پیروز انتخابات شد، وعده داده بود از مسلمانان این کشور محافظت خواهد کرد.

نخست‌وزیر مالزی در میان هزاران مسلمان از جمله پناهجویان روهینگیایی که در این اجتماع بزرگ حضور داشتند، گفت: از سازمان ملل می‌‌خواهیم وارد عمل شود. دنیا نمی‌تواند نظاره‌‌گر این نسل‌‌کشی باشد. دنیا نمی‌تواند بگوید این مشکل ما نیست. مصائب مسلمانان روهینگیا در جامعه عمدتا بودائی میانمار، خشم مسلمانان دنیا را برانگیخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها