مدیر کل حمل و نقل و مسافر وزارت راه و شهرسازی به زائرین عتبات توصیه کرد برای ورود به کشور از مرز شلمچه و چذابه که دارای زیر ساخت های بیشتری است هم استفاده کنند .
کد خبر: ۹۷۰۱۴۴
زائران از مرز شلمچه و چذابه برای بازگشت استفاده کنند/ دپوی 700 اتوبوس برای انتقال زوار

حمید رضا شهرکی ثانوی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به اینکه موج ورود زائرین به کشور از فردا که مراسم اربعین به پایان می رسد آغاز خواهد شد افزود: با توجه به اینکه بیشتر زائرین تمایل به ورود از مرز مهران به عنوان مسیر نزدیک تر به کشور را دارند ممکن است در سرویس دهی کندی را ایجاد کند برای همین به زائرین حسینی توصیه می شود که از دو مرز چذابه و شلمچه هم که دارای زیر ساخت های بهتری است وهم اکنون 700 دستگاه اتوبوس در این دو مرز دپو شده است استفاده کنند تا بتواینم مسافرین را هرچه سریعتر جابجا کنیم .

وی با اشاره به اینکه خروج مسافرین به سمت عتبات و شرکت در مراسم اربعین حسینی با وجود یکه هنوز هم زائرینی خارج می شوند فروکش کرده است گفت : خروج زائرین از مرز مهران با توجه به نظر طرف عراقی کاملا متوقف شده است اما هنوز زائرین از مرز شلمچه و چذابه خروج دارند و آخرین زمان صدور ویزا دیروز بوده است و احتمالا کسانی که ویزا اخذ کرده اند طی امروز و فردا از این دو مرز خارج خواهند شد .

شهرکی در باره بازگشت زائرین نیز اظهار داشت : موج بازگشت زائرین به کشور از دو روز گذشته آغاز شده است و روز گذشته اوج ورود مسافرین را از مرز مهران شاهد بودیم که بر اساس آمارهای گرفته شده 100 هزار زائر دیروز از مرز مهران وارد کشور شده اند که تعداد 800 دستگاه اتوبوس تا 12 شب گذشته فقط در این مرز مسافرگیری کرده است و مشکلی در این بخش نداشته ایم . امروز هم روند ورود مسافرین به کشور با آرامش درحال انجام است .

وی فردا را موج ورود زائرین به کشور پیش بینی کرد و گفت : براساس آمارها حدود دو میلیون زائر از کشور خارج شده اند که 55 درصد آنها با وسیله نقلیه شخصی اقدام به سفر کرده اند و باقی با ناوگان عمومی .

به گفته مدیر کل حمل و نقل و مسافر وزارت راه و شهرسازی ورود زائرین به کشور حدو د 4تا 5 روز طول خواهد کشید وناوگانهای جاده ای در سه مرز مهران ، شلمچه و چذابه آماده جابجایی مسافرین هستند .

وی از زائرین خواهش کرد که از دومرز شلمچه و چذابه هم برای ورود استفاده کنند چرا که ناوگان عمومی لازم پیش بینی شده و روز گذشته در شلمچه قریب 400 دستگاه و در چذابه 300 دستگاه در پارکینگ ها دپو شده بود اما متاسفانه تقاضا برایشان نبود.

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی اكبر
-
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
۰
۰
با سلام
حقیر زایر اربعین هستم و امروز به كشور وارد شدم . تمام حرفهایی كه در رسانه ها و مطبوعات در خصوص امكانات مستقر شده در عراق اعلام میشود صرفا دروغ محض می باشد . گوشه ای از واقعیتهای موجود كه با چشم خودم دیدم را بیان میكنم فقط شما را به گلوی بریده اباعبدالله الحسین نشر دهید تا مسولین هم در جریان باشند : در كشور عراق اتوبوس های ایرانی جهت حمل و نقل زایران وجود دارد ولی گازوییل نیست و اگر هم باشد رانندگان كسی را سوار نمیكنند .
برخورد زشت رانندگآن با زایران و حتی فحاشی و بكار بردن الفاظ ركیك
فقدان مراجع پاسخگوی ایرانی در مرزها و حتی در شهرها كربلا و نجف
امكانات بسیار ضعیف كشور عراق
بی احترامی مامورین عراقی تا جایی كه مسافرین ایرانی را از خودروها پیاده كرده و عراقی ها را سوار میكردند
طلب كرایه های بالا از سوی رانندگآن عراقی جهت جابجایی زایرین
انتقال زایرین از مرز به شهرهای كوت و بدره با كامیون و كمپرسی با اسف بار ترین وضعیت
و.....
جانباز و بازنشسته
-
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
۰
۰
جام جم نظر داده بودم در این مورد منتشر نكردی تمام گفته ها حقیقت بود خلاصه كه عدالت را در این مورد رعایت نكردید خدا خودش بهتر می داند.

نیازمندی ها