جف سشنز، مایکل فلین، نیوت گینگریچ و کورکر احتمالا در دولت ترامپ سمت های مهمی به دست می آورند.
کد خبر: ۹۶۷۰۸۰
گزارش رویترز از فهرست کابینه احتمالی ترامپ

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به فهرست احتمالی اولیه کابینه دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا و احتمال انتصاب افرادی که تا آخرین لحظه به کارزار انتخاباتی وی وفادار باقی مانده بودند نوشت:‌ گفته می شود جف سشنز، سناتور ایالت آلاباما که یکی از طرفداران سرسخت ترامپ در کنگره بود، از افرادی است که ترامپ برای تصدی نقشی برجسته در دولت،‌ شاید وزارت دفاع در نظر گرفته است.

همچنین ژنرال بازنشسته مایکل فلین، یکی از نامزدهای احتمالی برای تصدی سمت مشاور امنیت ملی ترامپ به شمار می رود.

وی مدیر سابق آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در طول کارزار انتخاباتی ترامپ نقش برجسته ای ایفا می کرد. یک منبع آگاه اعلام کرد فلین بر روی ترامپ قدرت اعمال نفوذ خوبی دارد.

افزون بر آن نیوت گینگریچ رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا و سناتور باب کورکر از ایالت تنسی از نامزدهای مورد نظر ترامپ برای تصدی سمت وزارت امور خارجه محسوب می شوند. کورکر اکنون ریاست کمیته روابط خارجی سنا را بر عهده دارد.

کورکر و گینگریچ از جمله افرادی بودند که پیشتر از آنها به عنوان نامزدهای احتمالی برای معرفی معاون رئیس جمهوری در کارزار انتخاباتی ترامپ نام برده می شود ولی این سمت در نهایت به مایک پنس فرماندار ایالت ایندیانا رسید.

همچنین منابع آگاه از راینس پریباس، عضو کمیته ملی جمهوریخواهان که در دوران فعالیت های انتخاباتی به یکی از مشاوران مورد اعتماد ترامپ تبدیل شده بود، به عنوان نامزد احتمالی برای تصدی ریاست کارکنان کاخ سفید و از شون اسپایسر، استراتژیست ارشد این کمیته به عنوان سخنگوی احتمالی کاخ سفید نام می برند.

کلیان کانوی، مدیر تبلیغات ترامپ نیز که به وی در پیشبرد تبلیغات انتخاباتی کمکهای فراوانی کرد، به عنوان نامزد احتمالی برای تصدی سمت مشاور ارشد کاخ سفید در نظر گرفته شده است.

همچنین از بن کارسون به عنوان وزیر احتمالی آموزش، ریچارد گرنل، سخنگوی سابق آمریکا در سازمان ملل به عنوان سفیر دائم آمریکا در این سازمان و مایک راجرز،‌ رئیس سابق کمیته منتخب دائم مجلس نمایندگان آمریکا در امور اطلاعاتی، به عنوان رئیس احتمالی سیا در دولت ترامپ نام برده می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها