ماموریت جدید به رحمتی و خسرو حیدری در استقلال

قرارداد بازیکنان را کم کنید

ماجرای کسر قرارداد بازیکنان استقلال هنوز به سرانجام نرسیده است. باشگاه همچنان با مشکلات مالی روبه‌روست و اعضای هیات مدیره می‌گویند، دخل و خرج با هم نمی‌خورد. وزیر ورزش که استعفا داد و رفت، اعتقاد داشت باید قرارداد 8 بازیکن این تیم کاهش پیدا کند و افتخاری هم پس از حضور در استقلال تلاش کرد، این اتفاق را رقم بزند. حالا با وجود تغییرات در وزارت ورزش، باشگاه همچنان به دنبال پیاده‌سازی این پروژه است.
کد خبر: ۹۵۸۴۸۵

افتخاری ابتدا سراغ منصوریان رفت و از او در این زمینه کمک خواست. سرمربی استقلال گفت،‌ نمی‌تواند در این موضوع دخالت کند، اما می‌تواند از رقم قرارداد خود کاهش دهد. حالا اتفاق تازه‌تری هم رخ داده است. باشگاه در تلاش است تا از طریق دو بازیکن بزرگ و با تجربه تیم این مشکل را حل کند و پروژه‌اش را به انتها برساند. فصلی که امیر قلعه‌نویی به دلیل کاهش هزینه‌ها در سپاهان این باشگاه را ترک کرد، مدیران تیم اصفهانی از طریق محرم نویدکیا کاپیتان تیم توانستند، رقم قرارداد بازیکنان را کاهش دهند. حالا استقلالی‌ها هم در تلاش هستند تا دقیقا از همین راه، قرارداد بازیکنان خود را کاهش دهند. مهدی رحمتی و خسرو حیدری، دو بازیکنی هستند که دیگر بازیکنان از آنها حرف‌شنوی دارند و به گفته منصوریان، دست راست‌های او در تیم به حساب می‌آیند. این دو بازیکن، گویا پذیرفته‌اند نقشی شبیه نویدکیا بازی کنند و در پیاده‌سازی پروژه کسر قراردادها نقشی اساسی بازی کنند. یکی از مسئولان باشگاه استقلال هم این موضوع را تائید کرده، ولی هنوز رحمتی و حیدری، واکنشی در این زمینه نشان نداده‌اند. نکته این جاست که هر دو جزو بازیکنانی بوده‌اند که معمولا پولشان را کامل گرفته اند و حتی یکی از این بازیکنان در محفلی خصوصی گفته بود، هرگز با این تصمیم باشگاه موافقت نمی‌کند و قراردادش را کاهش نمی‌دهد. حالا در این شرایط، باشگاه در تلاش است تا از طریق همین بازیکنان رقم قراردادها را کاهش دهد؛ اتفاقی که کمی باور نکردنی به نظر می‌رسد چراکه بعید است خود آنها تن به کسر قراردادشان بدهند.

ستاره‌ها طلبشان را می‌خواهند

محمود گودرزی عطای کار در وزارت ورزش و جوانان را به لقایش سپرد. وزیری که نمی‌توان نمره خوبی به عملکردش در وزارتخانه داد. با این حال در طول دوران وزارت او خیلی‌ها این انگ را به او می‌چسباندند که وزیر پرسپولیسی است و اصلا هوای استقلال را ندارد. البته حالا که دو روز از استعفای وزیر می‌گذرد، باید گفت سرنوشت استقلالی‌ها تا اطلاع ثانوی همین طور خواهد ماند و چه بسا بدتر از این هم شود.

به گوش رسیده که در هفته گذشته تعدادی از بازیکنان استقلال به دلیل عدم پرداخت مطالباتشان اعتراض کرده‌اند و گفته‌اند چرا باشگاه به آنها پولی نمی‌دهد. این در حالی است که تا امروز این خبر رسانه‌ای نشده بود اما تعدادی از بازیکنان که از فصل قبل در تیم حضور داشته‌اند از مسئولان خواسته‌اند فکری به حال مشکل آنها بکنند.

با شرایطی که با استعفای وزیر پیش آمده، بعید است به این زودی‌ها اتفاقی برای این درخواست آبی‌پوشان رخ بدهد. اسپانسر باشگاه به تعهدات خودش عمل نکرده و با شرایط موجود (با توجه به دولتی بودن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس) بازیکنان این دو باشگاه حالا حالا‌ها نباید منتظر مطالبات قبلی خودشان باشند و فعلا باید به این فکر کنند که چه کسی روی صندلی وزارتخانه می‌نشیند و رابطه‌اش با مدیرعامل باشگاه چگونه است؟

چرا پرسپولیسی‌ها پارسال تسویه کردند؟

باشگاه استقلال همچنان با مشکلات مالی روبه‌روست. با این که شایعه شده پول به حساب باشگاه آمده و بزودی پرداخت‌‌هایی خواهند داشت، بازیکنان معترض هستند و می‌گویند باید هر چه زودتر مطالبات خود را دریافت کنند. آنها بین 20 تا 22 درصد از پول خود را از ابتدای فصل گرفته‌اند. در پرسپولیس هم وضعیت همین شکلی است و بازیکنان ادعا دارند که همین رقم را دریافت کرده‌اند، ولی استقلالی‌ها به وضعیت مالی در پرسپولیس اعتراض دارند و دلیل اعتراضشان هم به تسویه‌حساب آنها در پایان فصل گذشته برمی‌گردد. استقلالی‌ها از سال گذشته همچنان طلبکار هستند. این در حالی است که پرسپولیس، فصل قبل توانست تمام بدهی خود را با بازیکنانش صاف کند. بازیکنان استقلال می‌گویند، چطور بوده که پرسپولیسی‌ها قراردادشان را تسویه کرده‌اند، ولی باشگاه استقلال نتوانسته، در حالی که رقم دریافتی آنها از اسپانسر اختلاف خیلی زیادی نداشته است. آبی‌ها معتقدند شاید وزارت ورزش حمایت‌های بیشتری از قرمزها انجام داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها