اگر برای لغو پیامک های تبلیغاتی با مشکل مواجهید، به 195 شکایت کنید

حدود شش ماه پیش اخباری را در خصوص تغییراتی که در نحوه لغو دریافت پیامک های انبوه ایجاد شده بود خواندید. این روش بصورت یکپارچه بر روی تمامی اپراتورهای موبایل اجرا شد. اما با گذشت شش ماه هنوز بسیاری از مشترکان موفق به لغو پیامک های ناخواسته نشده اند.
کد خبر: ۹۵۴۳۸۸
اگر برای لغو پیامک های تبلیغاتی با مشکل مواجهید، به 195 شکایت کنید

به گزارش جام جم آنلاین از تک شات ، در شیوه مذکور کاربران تمامی اپراتورها می توانند با ارسال پیامک به سامانه 800 و یا شماره گیری کد دستوری #800* انواع پیامک های ارزش افزوده و تبلیغاتی فعال روی سیم کارت خود را مشاهده کرده و نسبت به غیرفعالسازی آن اقدام کنند.

از طریق این سرویس، مشاهده سرویس های فعال، قطع خدمات مبتنی بر محتوا و قطع پیامک تبلیغاتی ممکن شده تا چنانچه مشترک این کد را شماره گیری کند، اپراتور لیست سرویس های فعال را به وی اطلاع دهد. در همین حال مطابق با این سامانه، درصورت تمایل به لغو دریافت پیامکهای تبلیغاتی، اپراتور این پیام ها را ظرف ۲۴ ساعت مسدود و غیرفعال خواهد کرد.

اما بررسی ها نشان می دهد که این سامانه آنچنان که باید و شاید فعال عمل نکرده است و بسیاری از کاربران هنوز از دریافت پیامک های ناخواسته ابراز نارضایتی می کنند.

در مواردی سامانه به کاربر اعلام می کند که هیچ پیامکی برای وی فعال نیست ولی مشترک همچنان پیامک های ارزش افزوده دریافت می کند که برای وی هزینه دربر دارد. مشکل دیگر دریافت پیامک تبلیغاتی با سرشماره های مختلف پیامکی است که متاسفانه هنوز برای مشترکان ارسال می شوند.

مشکل عدم لغو پیامکهای تبلیغاتی و ارزش افزوده مربوط به تمامی اپراتورهای موبایل است و با وجودی که مشترکان از این خدمات ناراضی هستند، اپراتورهای موبایل همچنان معتقدند که به درخواست مشترکان، این سرویس را قطع کرده اند.

علی اضغر عمیدیان، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن رد این موضوع گفت: در صورت درخواست مشترک برای لغو پیامک تبلیغاتی به جرات می گوییم که دیگر امکان ارسال پیامکهای تبلیغاتی از سامانه اپراتورهای موبایل وجود ندارد و در صورتی که مشترکی مدعی است که این پیامکها را از سرشماره های پیامکی، دریافت می کند آن را اعلام کند. چرا که در صورت درخواست لغو پیامک تبلیغاتی، از نظر فنی امکان ارسال این پیامکهای تبلیغاتی در شبکه اپراتورهای موبایل وجود ندارد.

وی مشکل را به ارسال کننده های شخصی مرتبط دانست و افزود: برخی از طریق تلفن های شخصی اقدام به ارسال پیامکهای تبلیغاتی به صورت انبوه می کنند که با ارسال کنندگان شخصی پیامکهای تبلیغاتی نیز برخورد خواهد شد.

حسین فلاح جوشقانی معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز گفت: عملکرد سامانه ۸۰۰ در مدتی که راه اندازی شده قابل قبول بوده و ۱۰ میلیون مشترک در بازه زمانی راه اندازی این سامانه، درخواست غیرفعالسازی سرویس پیامک انبوه داشته اند. اما با این حال ممکن است این سیستم با باگهایی نیز روبه رو باحال با توجه به وجود نارضایتی هایی که در مورد دریافت این پیامکهای ناخواسته از سوی برخی مشترکان شنیده می شود، مشترکان می توانند برای انصراف از دریافت انواع پیامک در صورت ناکارآمدی سامانه ۸۰۰، شکایت خود را از طریق سامانه ۱۹۵ به رگولاتوری اعلام کنند و در صورت نارضایتی مشترکان از عملکرد این سامانه، به موارد دریافت شده، رسیدگی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها