مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به جنگ هشت ساله رژیم بعث علیه ایران گفت: اساسا جنگ رژیم بعث عراق علیه ملت ایران یک جنگ نیابتی بود. چرا صدام دیکتاتور سابق عراق به نمایندگی قدرتهای غربی و استکباری شرق و غرب با ملت ایران وارد ستیز شد.
کد خبر: ۹۴۸۹۶۳
جنگ هشت ساله با هدف تجزیه ایران بود/ نبرد مدافعان حرم ادامه جانفشانی های دفاع مقدس است

"سردار ید الله جوانی" مشاور عالی نماینده ولایت فقیه در سپاه پاسداران در گفت‎وگو با جام جم آنلاین پیرامون دوران دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس یک دوران مشعشع در تاریخ ملت ایران است. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: «جنگی بر ما تحمیل شد و مردم ما این جنگ را به یک دفاع مقدس تبدیل کرد».و این موضوع امروز به یک گنج پر بار و ارزشمند برای ملت مبدل گشته است. باید گفت دوران دفاع مقدس در بردارنده درسها و عبرتهای فراوانی است. چرا که در این دوران ادبیات مقاومت و فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی و رشادت را در جامعه ما ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: دوران دفاع مقدس را می‎توان از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار داد.اولین نکته ای که جوانها باید بدان توجه کنند این است که چرا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مورد تجاوز دشمن قرار گرفت و دشمن متجاوز چه اهدافی را دنبال می‎کرد؟ اساسا جنگ رژیم بعث عراق علیه ملت ایران یک جنگ نیابتی بود. چرا صدام دیکتاتور سابق عراق به نمایندگی قدرتهای غربی و استکباری شرق وغرب با ملت ایران وارد ستیز شد.

سردار جوانی در ادامه می‎افزاید: جوانان ما به این مهم اهتمام داشته باشند که با توجه به ابعاد و گستره جنگ این نبرد بین ایران و عراق نبود، بلکه عملا یک جنگ جهانی بود. هدف جنگ آفرینان هم این بود که انقلاب اسلامی ایران را با شکست مواجه کنند و در گام بعدی به دنبال تجزیه جغرافیایی سرزمین عزیزمان بودند؛ آنها در واقع در پی وقوع انقلاب اسلامی در پی تنبیه مردم ایران بودند.

وی خاطر نشان کرد: مردم ایران در حرکتی شگرف در اواخر قرن بیستم با "شعار نه شرقی نه غربی" دست رد به سینه قدرتهای زمانه زد وهمین امر موجبات کینه توزی و عداوت دشمنان نظام و انقلاب را فراهم آورد. ایران تنها کشوری در منطقه بود که پرچم استقلال – آزادی – جمهوری اسلامی را به اهتزاز در آورد. نظام سلطه بدرستی بر این باور بود که این خیزش مردم ایران میتواند الگویی باشد برای ملتهای آزادی خواه ومحرومین جهان، از این جهت بود که لرزه بر توان قدرتهای تمامیت خواه جهان افتاد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه، با اشاره بر خام اندیشی صدام، دیکتاتور حزب بعث عراق تاکید کرد: چون صدام ازپشتیبانی کشورهای اروپایی و آمریکا خیالی آسوده داشت تصور باطلی داشت دال بر اینکه ظرف حداکثر یکی- دو ماه به نقشه های شوم خود در ایران خواهد رسید. استراتژی صدام با ایران راهبرد جنگ برق آسا با ایران بود، لذا در چنین روزهایی بود که از زمین و هوا و دریا به سرزمین ما حمله ور شد.

وی ابراز داشت: خوب در آن مقطع انقلاب ایران نو پا بود و هنوز ساختارهای سیاسی – نظامی کشور شکل نگرفته بود. اما باید به این سوال پاسخ داد وقتی متجاوزین در این شرایط ملت را مورد هجوم قرار دادند، ایران چگونه توانست دشمن بعثی را به عقب براند. امروز ما از آن دوران با افتخار به عنوان دفاع مقدس یاد می‎کنیم. چنانچه استقامت وپایمردی مردم نبود وبخشهایی از کشور جدا می‎شد قطعا ما آن روزها را بعنوان دفاع مقدس یاد نمی‎کردیم.

این رزمنده دوران مقدس راهبرد حضرت امام را در آن روزها اینگونه تفسیر می‎کند: امام بزرگوار دفاع را یک دفاع مردمی نامیدند وچنین شد که "جنگ ما با دشمن به یک نبرد عاشورایی تبدیل شد". و بدین ترتیب اسلام قابلیتهای خود را نشان داد. امروز به برکت اسلام و فرهنگ مقاومت کشورمان به بالاترین مقام در جهان نایل آمده است. با حضور آحاد جوانان جبهه‎های جنگ با رهنمودهای حضرت امام تبدیل به یک دانشگاه شد.

وی اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف علوم وفنون به پیشرفتهای زیادی دست پیدا کرده و در سایه این مسایل است که از قدرت بالای بازدارنگی برخوردار شده است.البته این توان بازدارنگی قطعا در ایستادگی دوران مقدس ریشه دارد. در شرایط کنونی فرهنگ مقاومت و ایثار و شهادت در جوانان این مرز و بوم متبلور شده است و حضور وجان فشانی اقشار مختلف ما در قالب مدافعان حرم دال بر این مدعاست.

جوانی پیرامون فضای پس از جنگ تحمیلی به جام جم آنلاین گفت: امروز دشمن شکست خورده ملت ایران با توجه به روحیه ایستادگی جوانان ما دست به جنگ نرم و فضای تبلیغاتی را علیه مردم ایران راه اندازی کرده است تا بتواند سنگرهای ایمانی ما را فرو ریزد، که خوب نسل امروز با روحیه شهادت طلبی و ایثار اجازه این کار را نخواهد داد.

وی در پایان با توصیف فضای دوران مقدس با اشاره به اینکه در این دوران در منطقه شمالغرب مسئولیتهایی را بر عهده داشته است افزود: بنده در لشکر 14 امام حسین در گردان یا زهرا هم مشغول انجام وظیفه بوده‎ام.

جوانی هم سنگری خود را با شهید عالی مقام خرازی از فرماندهان رشید دفاع مقدس با افتخار یاد می‎کند، و با ذکر خاطره‎ای از این شهید گفت: هر وقت ما شهید خرازی را در جبهه ها می‎دیدیم چهره‎ای خندان داشت. شب ما قبل از عملیات کربلای 5 بود که، فرمانده‎هان گردانها را جمع کرد وبا ذکر نکاتی به رزمندگان گوشزد نمودند: که ما در این عملیات امیدوار هستیم خدا به ما رو کند وچون این عملیات به خواست و اراده حضرت امام انجام میگیرد قطعا نصرت الهی یار وپشتیبان ما خواهد بود.

اما نکته قابل توجه جنک تحمیلی ما این است که، جوانانی که در این مقطع سنی در دنیا به دنبال لذایذ دنیوی هستند، جوانان ما در نبرد علیه باطل در نهایت تلاش بودند و مهمتر از همه شهادت را یک فیض بزرگ برای خود می‎دانستند.

محمدرضاشجاعیان – جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید
-
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
۰
۰
سوال مهم اینه كه چرا باید پتانسیل تجزیه توی كشور ما هرچند ناچیز هم وجود داشته باشه اصولا باید فكری برای این موضوع كرد .بطور مثال اهمیت دادن به زبانهای قومها و لباسهای محلی چه قبول داشته باشیم چه نه یكی از عوامل مهم ایجاد فضای تبعیض وتجزیه است.

نیازمندی ها