اوضاع رقت انگیز رقه سوریه / دارو و درمان فقط برای داعشی ها

اوضاع شهر «رقه» در سوریه این روزها بسیار رقت انگیزتر از گذشته است و تروریست های داعشی انبارهای باقیمانده دارو را در این شهر بسته و بر آن نگهبانانی گماشته اند تا دارو و درمان فقط مختص خودشان باشد.
کد خبر: ۹۴۳۲۹۳
اوضاع رقت انگیز رقه سوریه / دارو و درمان فقط برای داعشی ها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، وضعیت بهداشتی در رقه بحرانی تر از آن است که به نظر می رسد؛ دیدن اوضاع این شهر و زندگی مردمانش واقعا رنج آور و تلخ است. کودکان این شهر که اواسط این ماه باید سال تحصیلی جدید را آغاز کنند، به نیروهای اصلی گروه تروریستی داعش برای انجام عملیات های انتحاری تبدیل شده اند و سالخوردگان به دلیل خودداری فرزندانشان از پیوستن به داعش از خدمات بهداشتی و دریافت دارو محروم هستند و تمام خدمات بهداشتی و دارویی شهر رقه متعلق به تروریست های تکفیری داعش است.

منابع آگاه در گفت و گو با پایگاه المیادین نت اعلام کردند که با اعلام خبر هلاکت ابومحمد العدنانی سخنگوی داعش، تدابیر امنیتی در ورودی های شهر رقه افزایش یافته است.

به گفته این منابع، پیش از این به بیماران سرطانی اجازه خروج از شهر داده می شد ولی اکنون چنین اجازه ای داده نمی شود و رفت و آمد پس از برگزاری نماز عشا در خیابان های شهر ممنوع است.

گرانی دارو و نایابی بسیاری از اقلام دارویی به دلیل محاصره کامل مرزهای استان رقه توسط گروه تروریستی داعش از دیگر مشکلات شهروندان است و این گروه تروریستی از ورود کمک های انسانی از خارج مناطق تحت تسلط خود به شهر رقه جلوگیری می کند و شهروندان مجبور هستند از داروهای تاریخ مصرف گذشته استفاده کنند.

میزان مرگ و میر در هفته های اخیر به دلیل کمبود دارو افزایش یافته به ویژه اینکه بیشتر درمانگاه ها و مراکز بهداشتی رقه به دلیل اشغال آن توسط داعش به منظور استفاده های نظامی تعطیل شده است.

برخی خبرها درباره بازسازی مراکز بهداشتی توسط گروه تروریستی داعش و ارائه خدمات رایگان به بیماران شایعه ای بیش نیست و تنها یک مرکز درمانی در رقه وجود دارد که فقط با گرفتن اجازه از فرماندهان داعش می توان وارد آن شد.

تروریست های داعشی در روزهای گذشته با یورش به منازل شهروندان، داروهای موجود در منازل به ویژه دارویی هایی را که نام آن ها با زبان های خارجی نوشته شده، مصادره کردند.

گروه تروریستی داعش تمام انبارهای باقیمانده دارو در شهر را بسته و برای آنها نگهبان گماشته است.

تا پیش از اشغال رقه توسط داعش، این استان از 9 بیمارستان خصوصی، 2 بیمارستان دولتی و بیش از 60 درمانگاه و مرکز درمانی برخوردار بود که در نقاط مختلف استان پراکنده شده بودند و درمانگاه های تخصصی و مرکز درمانی وابسته به سازمان جهانی صلیب سرخ، از نظر ارائه خدمات که به صورت رایگان انجام می شد، در راس این مراکز قرار داشتند.

گروه تروریستی تکفیری داعش از زمان اشغال شهر رقه سوریه در اواسط ژانویه 2014 فعالیت همه نهادها و سازمان های پزشکی در این شهر را متوقف کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها