کره‌ شمالی با ابراز انزجار از دیپلماتش که به کره‌ جنوبی پناهنده شده، او را به افشای اسرار، اختلاس و تجاوز به یک کودک متهم کرده است.
کد خبر: ۹۳۵۳۴۳
کره‌شمالی درباره پناهنده شدن دیپلماتش به کره‌ جنوبی : تفاله بود!

به گزارش جام جم آنلاین خبرگزاری رسمی کره شمالی بدون ذکر نام این دیپلمات، او را «تفاله انسانی» خوانده است که فقط به فکر نجات خود بوده و حتی والدین و برادرانش را هم رها کرده است.

روز چهارشنبه منابع دولتی کره جنوبی گفتند تائی یونگ‌هو، معاون سفیر کره‌ شمالی در بریتانیا، همراه با اعضای خانواده اش به کره‌جنوبی گریخته و از آن کشور درخواست پناهندگی کرده است.
او عالی‌رتبه ترین دیپلمات کره شمالی محسوب می شود که تا کنون به کشوری دیگر پناهنده شده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گفته که این کشور در ماه ژوئن از بریتانیا خواسته بود این دیپلمات را به کره شمالی بازگرداند اما لندن در عوض، او را به کره جنوبی تحویل داده است.
وزارت خارجه بریتانیا هنوز در این باره اظهارنظری نکرده است.

پیش‌تر برخی رسانه‌های کره جنوبی از غیبت یکی از اعضای سفارت کره شمالی در لندن خبر داده بودند.

به گزارش رسانه‌های خبری کره جنوبی، دیپلمات مورد نظر علاوه بر انجام وظایف کنسولی، مامور تحت‌نظر‌گرفتن و تجسس درباره پناهندگان کره شمالی در بریتانیا هم بوده است.

کره شمالی درباره هرگونه ارتباط شهروندان خود با جهان خارج و سفر آنان به سایر کشورها حساسیت فراوان دارد.

ریو سو یونگ، وزیر خارجه کره شمالی که در ماه مه سال جاری به این سمت منصوب شد، سفیر پیشین کشورش در بریتانیا بود و گفته می‌شود ارتباط نزدیکی هم با سفیر کنونی پیونگ یانگ در لندن دارد.

تائی در دوره مسئولیتش در سفارت کره شمالی در لندن گفته بود طبقه حاکم در بریتانیا، مردم را شست‌وشوی مغزی داده‌اند تا دروغ‌های تکان‌ دهنده و هولناک درباره کره شمالی را باور کنند.

او در یکی از سخنرانی‌هایش گفته بود: اگر مردم بریتانیا یا آمریکا خبر داشتند کشوری در جهان هست که در آن آموزش، مسکن و درمان رایگان است، نظرشان را درباره کره شمالی عوض می‌کردند.

ژئونگ ژون‌هی، سخنگوی دولت کره جنوبی، می‌گوید تائی یونگ‌ هو از جمله دلایلش برای پناهنگی به کره جنوبی به انزجار از حکومت کیم جونگ‌اون، تحسین آزادی و نظام دموکراتیک در کره جنوبی و آینده خانواده‌اش اشاره کرده است.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
مهدی
-
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
۰
۰
براستی اگر كره شمالی بد بود، چرا مردمش با این همه مشكلات همچنان از حكومتشان دفاع می كنند؟
روح الله
-
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
احسنت
محمد
-
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
كی گفته مردم كره شمالی از حكومتشون دفاع می كنن؟ معلومه كه زیر تیغ جلادان كومونیست كسی جرات دم زدن نداره
فرهاد
-
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
دقیقا با توجه به كدوم شواهد مردم كره شمالی از حكومتشان دفاع می كنند؟ گریه ها و خنده های اجباری جلوی دوربین كه هر بیننده ای را به خنده وا می دارد یا رژه های نمایشی یا .... ؟
روح الله
-
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
۰
۰
مرگ بر امریكا
كارمند مفلس
-
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
۰
۰
آیا كره شمالی نظام بسته و سختگیری دارد صحبت های زیادی از تجسس مردم و فشار حكومتی است و دفاع مردم از حكومتشان به واسطه فشار مامورین نظامی می باشد

نیازمندی ها