عربستان، مدرسه قرآنی در یمن را به خاک و خون کشید

کودک کشی در سکوت

یک بار دیگر رژیم کودک‌کش آل‌سعود با سرمست شدن از سلاح‌های جدید آمریکایی مناطق مسکونی یمن را هدف بمب‌های خود قرار داد و در یک حمله وحشیانه به مدرسه قرآنی چند کودک را به خاک و خون کشید. پس از آن‌که مذاکرات صلح یمن در کویت به دلیل کارشکنی‌های عربستان سعودی به بن‌بست رسید، رژیم حاکم بر ریاض با سوءاستفاده از سکوت مجامع بین‌المللی حملات وحشیانه خود را علیه مردم مظلوم یمن از سرگرفت.
کد خبر: ۹۳۲۳۷۳

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا) بمباران مدرسه حفظ قرآن کریم در منطقه جمعه بن فاضل در شهر حیران استان صعده در شمال یمن توسط هواپیماهای عربستانی دست‌کم 50 کشته از میان دانش‌آموزان این مدرسه به جا گذاشت. به گفته شاهدان عینی هواپیماهای عربستانی دیروز درحالی به یک مدرسه حفظ قرآن کریم حمله کردند که این مدرسه مملو از کودکان و نوجوانان بود.

عربستان در سایه سکوت محافل بین‌المللی پس از یک سال و نیم تجاوز به یمن و کشتار مردم این کشور به کودکان، مدارس و بیمارستان‌های این کشور نیز رحم نکرده و وحشیانه مردم یمن را قتل عام می‌کند. زیرساخت‌ها و تاسیسات شهرهای یمن نیز تخریب شده و این کشور از ابتدای تجاوز عربستان تاکنون در محاصره است.

سابقه کودک‌کشی در آل سعود و صهیونیست‌ها

رژیم آل‌سعود را به این جهت با رژیم صهیونیستی مقایسه می‌کنند که هر دو سابقه‌ای طولانی در کودک‌کشی دارند. رژیم صهیونیستی تاکنون بارها مدارس غزه را بمباران و کودکان مظلوم فلسطینی را به خاک و خون کشیده است. اسرائیل در حملات متعدد خود به لبنان بارها اردوگاه‌های فلسطینی را هدف قرار داده و زنان و کودکان را به خاک و خون کشید. دولت عربستان سعودی نیز که از یک‌ونیم سال پیش حملات وحشیانه خود علیه یمن را شروع کرد بدون توجه به کنوانسیون‌های بین‌المللی، زنان و کودکان را هدف قرار داده است. چند ماه پیش سازمان ملل با ارائه گزارشی اعلام کرد که عربستان مسئول مرگ دست‌کم 60 درصد از کودکان و مجروح شدن آنها بوده و 510 کودک را کشته و 667 نفر دیگر را زخمی کرده است.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد هرچند در ابتدا نام عربستان را در فهرست سیاه خود قرار داد اما بلافاصله با تهدید‌های آل‌سعود عقب کشید و نام این کشور را از این فهرست خارج کرد.

اعتراف صندوق یونیسف

چند روز پیش صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) ضمن ارائه گزارشی اعلام کرد که از ابتدای جنگ یمن تاکنون 1121 کودک کشته و 1650 نفر دیگر زخمی شده‌اند. شبکه یمنی المسیره گزارش داد که احتمالا آمار واقعی بسیار بیشتر از این تعداد باشد. یونیسف این اقدامات را محکوم کرد و از تمامی طرف‌ها خواست تا به بیشترین حد احتیاط پایبند باشند و از حمله به زیرساخت‌ها اجتناب کنند.

برخی برآوردهای دیگر حکایت از آن دارد که طی یک و نیم سال گذشته در جنگ یمن بیش از 9722 غیرنظامی از جمله 2260 کودک و 1677 زن کشته شده و همچنین 17 هزار و 256 نفر از جمله 2030 کودک و 1737 زن از آغاز این حملات در 26 مارس سال گذشته میلادی زخمی شده‌اند.

غرب شریک جنایات عربستان

کشورهای غربی بویژه آمریکا و انگلستان همواره با کمک‌های تسلیحاتی فراوانی که به عربستان سعودی می‌کنند و یک قلم آن هفته گذشته اعلام شد و بیش از یک میلیارد دلار سلاح‌های جدید آمریکایی در اختیار عربستان گذاشته شده است، شریک جرم عربستان در جنگ یمن توصیف می‌شوند. این مطلبی است که تاکنون بارها رسانه‌های غربی نیز به آن اعتراف کرده‌اند. برای مثال مجله اکونومیست چندی پیش در گزارشی مفصل نوشت: به باور ناظران سیاسی، غرب را باید بحق همدست عربستان در جنایات جنگی در یمن دانست؛ زیرا تامین‌کننده اصلی هواپیماهای جنگی سعودی‌ها برای بمباران هوایی یمن است.

این هفته‌نامه انگلیسی در گزارش خود افزود: 90 سال قبل هواپیماهای انگلیسی دست به بمباران اهداف قبایل سرکش در شبه جزیره عربستان زدند، تا به این وسیله حاکمیت عبدالعزیز ابن سعود بنیانگذار کشور عربستان سعودی را در منطقه تثبیت کنند. حال 90 سال بعد گویی هیچ چیزی تغییر نکرده و امروز هم انگلیس با همدستی آمریکا و فرانسه صدها هواپیما را در اختیار سعودی‌ها قرار می‌دهند و آنها را مسلح می‌کنند تا یمن را بمباران کنند.

عفو بین‌الملل با همکاری سایر سازمان‌های نظارتی جهانی شامل شورای حقوق بشر سازمان ملل، دیدبان حقوق بشر و سازمان غیردولتی آکسفام، مستنداتی را گردآوری کرده که تصدیق می‌کند در جنگ یمن از تسلیحات و ادوات جنگی غربی برای در هم کوبیدن شمار زیادی از مراکز غیرنظامی اعم از بازار، مراکز درمانی، انبار گمرکات و آذوقه، کارخانه‌ها و مساجد استفاده شده است.

استفاده از تسلیحات غربی در این عملیات هوایی در حقیقت به‌نوعی همدستی غرب در جنایات جنگی در یمن را تصدیق می‌کند. جنگ یمن یقینا فوق‌العاده پرهزینه بوده است. طبق آمارها دولت انگلیس تاکنون 8/2 میلیارد پوند (معادل 8/3 میلیارد دلار) تسلیحات در اختیار عربستان سعودی قرار داده حال آن‌که سهم آمریکا در تامین این تسلیحات برای عربستان بسیار بیشتر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها