یک نکته از این معنی

او تنها بود

هنرمند: یوسف اسلام (کت استیونس)
کد خبر: ۹۲۸۰۵۰

موزیک ویدئوی «او تنها بود» این روزها با زیرنویس فارسی از سوی باشگاه ترانه و موسیقی راه درفضای مجازی دست به دست می‌چرخد و بسیاری از سایت‌های رسمی موسیقی هم آن را منتشر کرده‌اند. این موزیک ویدئو، سرگذشت پسربچه آواره سوری را روایت می‌کند که جنگ، او و خانواده‌اش را به مهاجرت مجبور می‌کند. در بخش‌های مختلف این اثر دشواری‌های مهاجران، دوری‌شان از وطن و ناامنی‌هایشان روایت می‌شود و البته بار اصلی این روایت بر دوش پسر بچه‌ای است که دلش می‌خواهد بازی کند، شاد باشد و در جهان کودکی سیر کند، اما جنگ همه اینها را از او دریغ کرده است.

خواننده این اثر تاثیرگذار، کت استیونس خواننده پاپ راک بریتانیایی است. البته این خواننده از دهه 70 میلادی، تقریبا کمی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران مسلمان شده و نام یوسف اسلام را برای خود برگزیده است. او از اواخر دهه 60 تاکنون نزدیک به 60 میلیون آلبوم در سراسر دنیا به فروش رسانده است.

یوسف اسلام ابتدا با دریافت یک قرآن از برادرش با اسلام آشنا شد و سال 1977 (یک سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران) به دین اسلام گرویدو اکنون نیز یکی از اعضای فعال انجمن مسلمانان بریتانیاست. این هنرمند پس از مسلمان شدن تمام دارایی‌اش را به حراج گذاشت و یک مدرسه اسلامی، حوالی لندن تاسیس کرد.

او اواخر سال 1980 با حمایت از حکم ارتداد سلمان رشدی که امام خمینی(ره) آن را صادر کرده بود، هوادارانش را مبهوت کرد و باعث شد، برخی رادیوهای راک/کلاسیک پخش آثارش را متوقف کنند. او در باره 11سپتامبر هم یک نامه علیه جورج بوش و آمریکا منتشر کرد. یوسف اسلام، آلبوم‌های زیادی مانند زندگی آخرین پیامبر، بازگشت به زمین و الف از آن الله است را منتشر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها