پیاده روی، ورزشی ارزان و ساده است که دارای فواید متعددی برای استخوان ها، ماهیچه ها و مفاصل است.
کد خبر: ۹۱۷۶۷۴
توصیه هایی برای داشتن یک پیاده روی خوب

به گزارش جام جم آنلاین ، دکتر کارولین هتریچ سخنگوی آکادمی جراحان ارتوپد آمریکا، می گوید: گاهی اوقات دشوارترین بخش پیاده روی، شروع آن است. پیاده روی نیاز به حداقل آماده سازی دارد، اما فواید آن بیشمار است. توصیه می شود افراد به طور منظم حداقل روزی ۳۰ دقیقه پیاده روی به مدت ۵ روز در هفته داشته باشند.

وی در ادامه توصیه های برای بیشترین بهره وری از پیاده روی مطرح می کند.

کفش های مورد استفاده در پیاده روی باید قوس پا را پوشانده و پاشنه پا را کمی بالا بیاورد. باید ماده سفتی دور پاشنه پا باشد تا مانع از حرکت و تکان خوردن پا شود. قسمت پنجه پا باید جادار باشد، اما بیش از اندازه کشیده و بلند نباشد.

۵ دقیقه ابتدایی پیاده روی را با سرعت اهسته آغاز کرده تا گرم شوید، سپس سرعت تان را افزایش دهید تا سرعت ضربان قلب تان بالا رفته و ریه های تان عمیق تر نفس بکشند. این میزان سرعت را تا حدود ۱۵ دقیقه حفظ کنید.

در هنگام پیاده روی، دست هایتان را به شکل نوسانی حرکت دهید، سرتان را بالا نگه دارید، پشت تان صاف باشد، و شکم تان را صاف کنید و گام های بلند بردارید. ۵ دقیقه پایانی هم حرکت خود را آهسته کنید تا بدن تان به تدریج سرد شود. بعد از پیاده روی، حرکت های کششی ملایم انجام دهید.

با سه یا چهار روز در هفته پیاده روی تان را آغاز کنید و هر چند روز یک روز را به استراحت اختصاص دهید. بعد از گذشت دو هفته، ۵ دقیقه به بخش پیاده روی تندتان اضافه کنید. هر دو هفته یک بار، ۵ دقیقه به مدت پیاده روی تان اضافه کنید تا به تدریج قدرت استفامت و تحمل تان افزایش یابد.

حتما به منظور جلوگیری از کمبود آب بدن تان، آب کافی بنوشید. ۱۵ دقیقه قبل از شروع پیاده روی، یک لیوان اب بنوشید. بعد از سردشدن بدن تان هم مجددا یک لیوان دیگر اب بنوشید. هر ۲۰ دقیقه یا هر وقت که در حین ورزش احساس تشنگی داشتید، آب بنوشید.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها