پیاده روی منظم به کاهش وزن و دفع بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و دیابت در درازمدت کمک می کند.
کد خبر: ۹۰۱۷۸۲
۶ فایده فوری که روزانه با پیاده روی به دست می آورید

به گزارش جام جم سرا ، پیاده روی فواید فوری و شگفت انگیزی را در طول روز نیز نصیبتان خواهد کرد. در اینجا ۶ فایده پیاده روی که روزانه می توانید کسب کنید، معرفی شده است:

پرهیز از وسوسه شیرینی: اینطور ثابت شده است که پیاده روی روزانه به مدت ۱۵ دقیقه وسوسه و ولع مصرف خوراکی ها و میان وعده های شیرین را کاهش می دهد و نتیجه در مجلهPLOSONEمنتشر شده است.

احساس شادی: ورزش هایی مانند پیاده روی باعث افزایش هورمون های مرتبط با احساس خوب مانند سروتونین و دوپامین در بدن می شود که می تواند خلق و خو را افزایش دهد. یکی از مزایای بزرگتر پیاده روی این است که انجام این ورزش در طبیعت بسیار بیشتر از پیاده روی در فضای بسته یا سالن های ورزشی احساس نشاط می دهد.

افزایش خلاقیت: پیاده روی منجر به بهبود عملکرد مغز می شود و محققان دانشگاه استنفورد ثابت کرده اند که میزان خلاقیت افرادی که این ورزش را انتخاب می کنند، ۶۰ درصد بیشتر از بقیه افراد است.

کاهش خستگی: پیاده روی به مدت ۲۰ دقیقه در روز و با افزایش گردش خون و اکسیژن در بدن، میزان خستگی را تا ۶۵ درصد کاهش می دهد. تحقیقات دیگری هم نشان می دهد که حتی ۱۰ دقیقه از این ورزش در روز انرژی بدن را تا دو برابر افزایش می دهد.

مقاومت در برابر میکروب ها: ورزش های متعادل مانند پیاده روی منجر به بهبود پاسخ ایمنی بدن می شود. مطالعات نشان داده افرادی که حداقل ۴ روز در هفته و به مدت نیم ساعت پیاده روی می کنند، کمتر دچار بیماری های عفونی می شوند.

دفع سموم بدن: یکی دیگر از فواید پیاده‌ روی سریع، تعریق است که از این طریق می ‌توان سموم بدن را دفع کرد و روند آب کردن چربی‌ های بدن را سرعت بخشید.

منبع: کانال سرای زندگی
sarayezendegi@

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها