رهبر کاتولیک‌های جهان در سفر خود به ارمنستان برای حضور در مراسم یادبود قتل عام ارامنه توسط ترک‌های عثمانی، «نسل‌کشی» برنامه‌ریزی شده ارامنه را محکوم کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، پاپ فرانسیس،‌ در چهاردهمین سفر خارجی خود از سال 2013 در ارمنستان به کشته‌شدگان قتل‌عام ارامنه در سال 1915 به دست ترک‌های عثمانی ادای احترام کرد.رهبر کاتولیک‌های جهان در بدو ورودش به ارمنستان «نسل‌کشی برنامه‌ریزی شده و ایدئولوژیکی ارامنه در 1915» را محکوم کرد.وی همچنین قرار است پس از ادای احترام به قربانیان این «نسل‌کشی» به گیومری واقع در شمال غرب ارمنستان برود و در مراسم عشای ربانی کاتولیک‌ها حضور یابد.
کد خبر: ۹۱۶۷۰۳

سال گذشته میلادی پاپ با به‌کارگیری عبارت «نسل‌کشی» برای توصیف کشتار جمعی ارامنه توسط ترک‌های عثمانی، ترکیه را به خشم آورد.

تاکید بر توافق‌جامع یمنی‌ها

محمد عبدالسلام، رئیس هیات انصارالله و سخنگوی این جنبش در کویت با اشاره به توافق‌نامه صلح و مشارکت، آن را یک توافق‌نامه جامع ارزیابی کرد.

به گزارش شبکه خبری المسیره، عبدالسلام در پاسخ به مطالب ولد شیخ درباره وجود نقشه راه حل یمن بدون اشاره به توافق‌نامه صلح و مشارکت گفت: تا این لحظه تنها توافق‌نامه سیاسی جامع میان احزاب و مولفه‌های یمنی همان توافق‌نامه صلح و مشارکت است. اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در دیدارها و نشست‌های مطبوعاتی خود بدون توجه به توافق‌نامه صلح و مشارکت به‌عنوان یکی از مراجع مشورت‌ها، فقط به قطعنامه‌های شورای امنیت بویژه قطعنامه 2216 بسنده کرده بود .

تهدید اردوغان

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت، کسانی که به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) کمک می‌کنند، هزینه آن را پرداخت خواهند کرد.

به گزارش روزنامه حریت، اردوغان در مراسم افطاری برخی نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد و استادان دانشگاه در آنکارا با انتقاد از شهرداری‌های تحت کنترل حزب دموکراتیک خلق و حمایت آنها از نیروهای پ.ک.ک گفت: بگذارید به آنها که تنها دغدغه‌شان این است که پول‌های دریافتی از دولت را به دست پ.ک.ک در کوه‌های قندیل برسانند، بگویم که این روزها، روزهای خوبشان است.

وی ادامه داد: هر سیاستمدار، شهردار و اعضای سازمان مردم نهادی که از افراد سلاح به‌دست حمایت کند، محاکمه خواهد شد و هیچ اقدامی بی‌پاسخ نخواهد ماند.

دادگاه فرانسه تجدید نظر در پرونده عرفات را رد کرد

دستگاه قضایی فرانسه درخواست تجدید نظر بیوه عرفات درخصوص پرونده مرگ همسرش را رد و این پرونده را مختومه اعلام کرد. به گزارش شبکه خبری الجزیره، یک منبع در دستگاه قضایی فرانسه اعلام کرد: دادگاه پاریس درخواست سهی عرفات، بیوه یاسر عرفات، رهبر فقید تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر به جریان انداختن مجدد پرونده ترور همسرش را رد کرده است.

وکلای مدافع سهی عرفات تاکید کردند: دلیل ارائه درخواست تجدیدنظر این است که معتقدند دستگاه قضایی فرانسه، پرونده عرفات را بدون رسیدگی دقیق و به‌صورت خیلی سریع مختومه اعلام کرده و به علت مرگ عرفات و به طور مشخص احتمال مسمومیت وی با ماده پلونیوم، توجه و رسیدگی کامل نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها