تبهکار خشن از ترس پلیس زیر پراید رفت

زورگیری با شال سیاه در تهران

دو برادر که اقدام به سرقت محموله‌های کسبه در محدوده‌های شوش و مولوی می‌کردند، توسط پلیس دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۰۴۱۱۷
سارقان محله شوش و مولوی به دام افتادند +عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، 12 اسفند ماه سال گذشته مأمورین کلانتری 116 مولوی به دو راننده دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکوک و به آنها دستور ایست دادند.

با وجود دستور ایست پلیس، سرنشینان دو موتورسیکلت اقدام به فرار کرده ، طی تعقیب و گریز گشت کلانتری با آنها، راننده یکی از موتورها دستگیر، در بازرسی از وی یک قبضه سلاح سرد کشف و متهم نیز بهمراه مقادیری البسه و پوشاک بسته بندی دستگیر و به کلانتری 116 مولوی منتقل شد.

همزمان با انتقال «جواد . پ» (28 ساله) به کلانتری 116 مولوی، راننده یک دستگاه خودرو وانت در کلانتری حاضر شد و در خصوص بارکنی و سرقت قسمتی از بار پوشاک خود توسط سرنشیان دو دستگاه موتورسیکلت اقدام به طرح شکایت کرد که با مشاهده «جواد . پ»، بلافاصله او را بعنوان یکی از سارقین مورد شناسایی قرار داد.

پرونده در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به شیوه بارکنی و به دستور بازپرس شعبه دوازدهم دادسرای ناحیه 12 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقیقات پلیسی

با انتقال متهم به پایگاه هفتم پلیس آگاهی و آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان در اولین مرحله به بررسی سوابق متهم «جواد . پ» پرداخته و اطلاع پیدا کردند که وی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت بوده و بارها دستگیر و روانه زندان شده است.

«جواد . پ» که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت، برادرش بنام مازیار (26 ساله) را بعنوان همدست متواری معرفی کرد که بلافاصله مازیار نیز بعنوان یکی از مجرمین سابقه دار با بیش از 7 سابقه دستگیری مورد شناسایی قرار گرفت.

اعترافات متهم

«جواد» در خصوص نحوه انجام سرقت به کارآگاهان گفت: خودروهای وانت و بعضا موتورسیکلتی را که در محدوده بازار تهران و یا منطقه مولوی اقدام به بارگیری محموله لباس و پوشاک می کردند، تعقیب می کردیم؛ در پشت چراغ قرمز و یا توقف ایجاد شده بر اثر ترافیک، اقدام به سرقت قسمتی از محموله های آنها می کردیم؛ اگر رانندگان یا سرنشینان خودروها و یا موتورسیکلت قصد مقاومت داشتند ، در آنصورت با تهدید چاقو سرقت خود را به شیوه زورگیری انجام می دادیم .

دستگیری دومین برادر

با شناسایی «مازیار» بعنوان دومین متهم پرونده، محل تردد وی در منطقه شوش شناسایی و تحت مراقبت های نامحسوس پلیسی قرار گرفت؛ این در حالی بود که مازیار با اطلاع از دستگیری برادرش، بلافاصله متواری شده بود.

سرانجام کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی با شناسایی محل تردد مازیار در منطقه شوش – خیابان ارج، وی را دستگیر و به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند؛ مازیار نیز در همان تحقیقات اولیه ، صراحتا به دهها فقره بارکنی بهمراه برادرش جواد اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اعتراف صریح متهمین به دهها فقره سرقت به شیوه بارکنی در محدوده مراکز تجاری بویژه در بازار تهران و منطقه مولوی، شناسایی دقیق متهمین از سوی بیش از 20 مالباخته و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمین و همچنین شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهمین از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان شهدای پانزدهم خرداد – جنب کلانتری 113 بازار مراجعه نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها