تعداد کمپانی‌هایی که مانند اپل فرهنگ خاص خود را در بین مردم جا انداخته‌اند، بسیار کم است. مردم اپل امروزی را با آیفون، آیپد و مک بوک می‌شناسند، اما یک نوجوان اهل Maine به نام الکس جیسون، چند سالی است که مشغول جمع کردن محصولات قدیمی‌تر اپل است، آن قدر قدیمی که با آن‌ها یک موزه راه انداخته است!
کد خبر: ۹۰۲۱۳۹
موزه‌ای از محصولات قدیمی اپل!

به گزارش جام جم کلیک ، خانواده جیسون مدعی است که این مجموعه یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های خصوصی در حوزه کامپیوتر در ایالات متحده است، البته Dag Spicer، متصدی ازشد موزه تاریخ کامپیوتر هنوز این موضوع را تایید نکرده، اما اعتراف کرد که الکس آن قدر در جمع کردن و نگهداری محصولات اپل خوب عمل کرده که موزه خصوصی‌اش می‌تواند رقیب بسیاری از موزه‌ها باشد.

الکس می‌گوید مانند سایر نوجوانان ابتدا به صورت تصادفی شروع به تکمیل مجموعه خود کرده و حال آن را وقف جابز کرده است، او می‌گوید کامپیوترهای دوران ریاست جان اسکالی، یعنی همان دورانی که جابز از اپل اخراج شده بود، وزن برابری با کامپیوترهای تولید شرکت Next (شرکت شخصی استیو جابز) دارند.

این مجموعه تبدیل به یک همکاری خانوادگی شده، پدر الکس تفریحات خود را کنار گذاشته و به کمک پسرش آمده، این پدر و پسر امیدوارند که بتوانند مجموعه خود را با نام موزه تکنولوژی Maine افتتاح کنند اما تحقق این موضوع کار سختی است. وب‌سایتی به نام موزه تکنولوژی Maine وجود دارد که چیز زیادی در آن دیده نمی‌شود اما قول داده‌اند که به زودی موزه‌ای با این نام تاسیس می‌شود.

به هر حال چه الکس بتواند موزه‌اش را ثبت کند، چه نتواند؛ از ارزش مجموعه‌اش کم نخواهد شد، کلکسیونی از محصولات بی‌نظیر اپل که نشان از نفوذ فرهنگ اپل در بین مردم، حتی نسل نوجوان دارد.

منبع: آی تی رسان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها