بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا

مردان تکواندوکار ایران، قهرمان قاره کهن شدند

در پایان بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا، تیم ملی تکواندوی مردان کشورمان با کسب 5 مدال رنگارنگ، برای چهارمین بار قهرمان قاره کهن شد.
کد خبر: ۸۹۷۵۵۹
مردان تکواندوکار ایران، قهرمان قاره کهن شدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و دومین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا پس از 3 روز پیکار 239 تکواندوکار از 31 کشور در شهر «مانیلا» فیلیپین، دقایقی پیش به پایان رسید و تیم ملی تکواندوی مردان کشورمان با کسب 3 مدال طلا و 2 نقره و 56 امتیاز، توانست عنوان قهرمانی قاره کهن را با شایستگی به خود اختصاص دهد.

تیم ملی کره‌جنوبی با 3 مدال طلا، یک برنز و 45 امتیاز دوم شد، تیم ازبکستان با یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز (28 امتیاز) و چین با یک مدال طلا و 3 برنز (28 امتیاز) سوم و چهارم شدند.

قزاقستانی‌ها نیز با یک مدال نقره و دو برنز و 22 امتیاز جایگاه پنجم را بدست آوردند.

تیم ملی مردان کشورمان که با ترکیب آرمین هادی پور، میرهاشم حسینی، ابوالفضل یعقوبی، علیرضا علیاری، سعید رجبی و پوریان عرفانیان به مصاف رقبایش رفت توسط هادی‌پور، حسینی و رجبی طلایی شد و یعقوبی و علیاری نیز به مدال نقره دست یافتند.

اما در گروه زنان ترکیب ایران متشکل از ناهید کیانی، مهسا جدی، حنانه همتی، هانیه اخلاقی، شکرانه ایزدی و ملیکا میرحسینی بود که در نهایت هوگوپوشان کشورمان موفق به کسب 3 مدال برنز (کیانی، جدی و میرحسینی) شدند.

هدایت تیم ملی تکواندوی مردان سیدنعمت خلیفه (سرمربی) و پیام خانلرخانی (مربی) بود و مهرو کمرانی (سرمربی)، فاطمه صفرپور (مربی)، مهناز حسین زاده (کمک مربی) هدایت تیم ملی زنان را برعهده داشتند.

خلیفه بهترین مربی و هادی‌پور فنی‌ترین بازیکن آسیا شد

با اعلام کمیته فنی این رقابت‌ها سیدنعمت خلیفه بعنوان بهترین مربی آسیا انتخاب شد و آرمین هادی پور که با کسب مدال طلای وزن 54- کیلوگرم این دوره از مسابقات نخستین طلای تاریخ ایران در آسیا را بدست آورد، عنوان فنی‌ترین بازیکن آسیا را کسب کرد.

بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا «G4» بود و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب 40، 24 و 14.4 امتیاز در رنکینگ جهانی و المپیکی تعلق گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها