کیمیا علیزاده که کم‌سن‌ترین تکواندوکار ایرانی راه یافته به بازیهای المپیک است می گوید: از حالا کارم برای المپیک شروع شده است.
کد خبر: ۸۹۶۷۹۶
کیمیای تکواندوی ایران: از حالا کارم آغاز شده است

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از ایسنا، کیمیا علیزاده، سومین دختر تکواندوکار ایرانی است که جواز حضور در المپیک را به دست آورده است. پیش از این سارا خوش جمال فکری در 2008 پکن و سوسن حاجی پور در 2012 لندن تجربه حضور در المپیک را داشتند. علیزاده همچنین کم سن و سال ترین تکواندو کار ایران است که پا به میدان المپیک می‌گذارد.

کیمیای تکواندوی ایران که با تنها 17 سال سن چهار مدال تاریخی به نام خود ثبت کرده است، حالا بعد از کسب سهمیه المپیک عزم خود را برای کسب مدال المپیک جزم کرده تا بتواند با کسب مدال المپیک افتخارات خود را تکمیل کند.

علیزاده در خصوص کسب سهمیه المپیک، اظهار کرد: خیلی خوشحالم که توانستم مدال طلا و سهمیه المپیک بگیرم. خیلی سختی کشیدم تا به اینجا رسیدم. سه سال است که تمرین می‌کنم تا سهمیه المپیک را بدست آورم. خوشحالم که مزد زحماتم را گرفتم.

وی افزود: در این مدت سخت تلاش کردم و مدام وزن کم می‌کردم. در این راه خیلی‌ها به من کمک کردند. مربیان و مسئولان فدراسیون زحمات زیادی برایم کشیدند که باید از همه آنها تشکر کنم.

علیزاده در ادامه صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: مبارزات سنگینی را پشت سر گذاشتم و هیچ حریفی را دست کم نگرفتم. اما مبارزه آخرم از همه سخت تر بود که خوشبختانه در آن بازی هم پیروز بودم و علاوه بر سهمیه المپیک مدال طلای رقابت ها را کسب کردم.

دارنده مدال برنز جهان ادامه داد: من برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ هم امیدوار بودم، اما به دلایل مختلف از طریق رنکینگ به سهمیه نرسیدم. مسابقات کسب سهمیه قاره آسیا آخرین فرصت من بود و نمی‌خواستم از دست برود و با تمام وجود مبارزه کردم.

نماینده وزن 57- کیلوگرم ایران همچنین گفت: از حالا کار من شروع شده و باید تلاشم را بیشتر کنم تا بتوانم مبارزه های خوبی را در المپیک ریو ارائه دهم و به مدال المپیک برسم. راه زیادی دارم اما مدال المپیک را دور از دسترس نمی‌بینم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها