برای آنهایی که از نزدیک رقابت ندا شهسواری و اولگا کیم از ازبکستان را در فینال رقابت‌های انتخابی المپیک 2016 ریو تماشا می‌کردند باور برد نماینده ایران کمی دشوار بود. به همین دلیل هم جیغ ندا پس از کسب امتیاز 12 در گیم هفتم و اشک‌هایی که ناخداگاه جاری شد سالن را به وجد آورد.
کد خبر: ۸۹۶۴۳۱

نماینده کشورمان در یک بازی حماسی، حریف ازبکستانی خود را 4 بر 3 شکست داد و برای دومین بار سهمیه حضور در رقابت‌های المپیک را به دست آورد؛ اتفاقی تاریخی که هیچ گاه قبل از این در رشته تنیس روی میز برای ورزش ما در بخش بانوان رخ نداده بود.

ندا شهسواری که چهارسال پیش به عنوان نخستین بانوی ایرانی جواز حضور در المپیک 2012 لندن را به دست آورده بود، این بار در هنگ‌کنگ پس از استراحت در دور نخست به مصاف گلچهره خوسینووا از قزاقستان رفت و در حالی که ست اول را به این حریف واگذار کرده بود در نهایت با نتیجه 4 بر یک پیروز شد و گام به مرحله نیمه نهایی گذاشت.

شهسواری در مرحله بعد به مصاف ریما گوفرانووا از ازبکستان رفت و در یک جدال حساس و نفسگیر با نتیجه 4 بر 3 از سد این حریف گذشت تا راهی فینال شود. شهسواری در ست‌های اول، دوم، چهارم و هفتم با نتایج 11 بر 7، 11 بر 8، 11 بر 7 و 11 بر 4 پیروز شد و در ست‌های دوم، پنجم و ششم 11 بر 8، 11 بر 7 و 11 بر 9 شکست خورد.

حریف پایانی نماینده کشورمان اولگا کیم از ازبکستان بود. کیم در آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی تنیس روی میز در رده 288 قرار داشت و این در حالی بود که شهسواری در رتبه 294 بود. با این حال ندا شهسواری در دیداری ماراتن‌گونه و نفسگیر شکست 3 بر یک را با پیروزی 4 بر 3 عوض کرد و جواز حضور در المپیک را به دست آورد.

در این مسابقه ندا دو گیم اول را 11 بر 7 و 11 بر 5 واگذار کرد و گیم سوم را 11 بر 5 پیروز شد. در گیم چهارم در حالی که 9 بر 7 از حریفش پیش بود 11 بر 9 واگذار کرد تا کار سخت‌تر شود.

شهسواری در پنجمین گیم با وجود این که 9 بر 6 از حریفش عقب بود توانست با عملکرد خوب 12 بر 10 به پیروزی برسد. وقت ششم بازی هم با درخشش شهسواری همراه بود و او توانست حریف خود را 11 بر 5 شکست دهد و برای کسب سهمیه امیدوارتر بازی کند.

شهسواری که با برتری در دو گیم پیاپی و مساوی کردن بازی، روحیه خوبی گرفته بود، گیم پایانی را هم با قدرت آغاز کرد و موفق شد در پایان 12 بر 10 حریف خود را شکست داده و برای دومین بار خود را در المپیک ببیند. بدون شک اشک شوق ندا شهسواری و قرار گرفتن او در آغوش هم‌تیمی‌هایش پس از این پیروزی حساس لحظه‌ای فراموش نشدنی برای این ورزشکار خواهد بود.

گفتنی است به دنبال این موفقیت ارزشمند، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در پیام‌هایی جداگانه کسب سهمیه المپیک توسط ندا شهسواری و همین طور نیما عالمیان را تبریک گفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها