رئال‌مادرید در آستانه حذف در اروپا قرار دارد

شبی برای سنجاق به تاریخ

امشب تاریخی می‌شود، فرقی نمی‌کند کدام تیم بتواند از سانتیاگوبرنابئو برنده بیرون بیاید. هر تیمی که بتواند صعود کند از امشب به عنوان یک شب تاریخی یاد خواهد کرد؛ ولفسبورگ اگر از خانه رئال به مرحله بعد صعود کند از آن اتفاق‌های عجیب فوتبال خواهد بود. همیشه وقتی یک تیم کوچک تیم بزرگی را حذف کند، عجیب است.
کد خبر: ۸۹۴۸۵۷

ولفسبورگ که برای نخستین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا در جمع هشت تیم برتر قرار گرفته، پنج بازی قبلی خود در این رقابت‌ها را برده است.رئال‌مادرید هم اگر بتواند امشب نتیجه لازم را بگیرد و به مرحله بعد برسد، بازهم یک شب تاریخی را شاهد هستیم.

رئالی‌ها در بازی رفت در کمال ناباوری، 2 بر صفر شکست خوردند و این مساله باعث شده که امشب باید یک بازگشت عجیب داشته باشند و با بیش از سه گل حریف را شکست دهند و این بازگشت برای آنها تاریخی خواهد بود. رئال‌مادرید در شرایطی به مصاف ولفسبورگ می‌رود که در پنج فصل متوالی اخیر یکی از چهار تیم برتر و در شش فصل اخیر جزو هشت تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا بوده است.

رئالی‌ها برای بازگشت خیلی پرروحیه نشان می‌دهند، زیدان سرمربی رئال در این باره گفت: باید سطح خود را ارتقا دهیم. ما کاملا به این امر اشراف داریم که دو گل از حریف عقبیم و می‌دانیم یک بازی فشرده پیش رو داریم، اما باید بگویم که قادریم هر چیزی را به دست بیاوریم. در طول فصل زمان‌هایی بود که در بهترین شرایط قرار نداشتیم، اما می‌دانیم که می‌توانیم به موفقیت‌های بزرگ دست یابیم. باید برای دوشنبه استراحت کنیم. برای بازی با ولفسبورگ باید بهترین راهکار را برگزینیم. کار زیادی نمی‌توان کرد و فقط باید متمرکز باشیم.

کریستیانو رونالدو هم این روزها در شرایط ایده‌آلی قرار دارد. او در بازی با ایبار گلزنی کرد و نخستین بازیکن لالیگا لقب گرفت که در شش فصل پیاپی شمار گل‌های او به عدد 30 رسیده است. او درباره بازی با ولفسبورگ گفت: سه‌شنبه یک شب عالی و جادویی را سپری خواهیم کرد.

با کمک هواداران، بازیکنان با تمام توان بازی خواهند کرد و راهی دور بعد خواهیم شد. مقابل ولفسبورگ بازیکنان داخل زمین با حمایت نیمکت‌نشینان و 80 هزار هوادار داخل استادیوم، می‌توانیم خوب بازی کنیم. دوست دارم برنابئو پر از تماشاگر باشد و همه تا آخرین لحظه از ما حمایت کنند. این واقعا به بازیکنان انگیزه می‌دهد. واقعا هیجان‌زده هستم و امیدوارم شب جادویی را شاهد باشیم. تیم، مربی و هواداران همه از صعود مطمئن هستند. سه‌شنبه باید یک شب جادویی باشد.

البته آمار به ضرر رئال‌مادرید است. در 15 مسابقه مرحله حذفی که تیم‌ها در دیدار رفت لیگ قهرمانان با دو گل شکست خورده‌اند، فقط دو تیم توانسته‌اند بازی را برگردانند؛ بارسلونا فوریه 2013 در دیدار مقابل میلان و منچستریونایتد فوریه 2014 در بازی مقابل المپیاکوس. البته خبر خوب این‌که رئال‌مادرید در این فصل از رقابت‌ها در لیگ قهرمانان اروپا در خانه گلی دریافت نکرده است.

شانس خوب سیتی

منچسترسیتی در دیگر بازی فردا شب میزبان پاری‌سن‌ژرمن خواهد بود. دیدار رفت این دو تیم با نتیجه 2 بر 2 به پایان رسید. نماینده انگلستان نخستین‌بار است که به این مرحله از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کرده است. سیتی در دو دوره قبلی رقابت‌ها توسط بارسلونا از دور رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا حذف شد، اما مانوئل پلگرینی این بار فرصت دارد تا تاریخ‌ساز شود.

پلگرینی در خصوص این بازی اظهار کرد: تیم ما شایستگی این را دارد که به نیمه‌نهایی صعود کند. در نخستین فصل حضورمان هم این شایستگی را داشتیم. ما تیم خوبی بودیم و تیم‌های خوبی را هم شکست دادیم.

به همین خاطر بود که قهرمان لیگ برتر و جام اتحادیه انگلستان شدیم. پیش از این مورد انتقاد واقع می‌شدیم که در اروپا خوب بازی نمی‌کنیم، اما اکنون می‌دانیم که در اروپا چطور بازی کنیم.

لوران بلان برای این دیدار کار مشکلی دارد. آمار نشان داده از 11 تیمی که در مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در دیدار رفت با تساوی 2 بر 2 به کار خود پایان داده‌اند، فقط دو تیم به مرحله بعد صعود کرده‌اند.

سرمربی پاری‌سن‌ژرمن گفت: در بازی قبلی ما باید برنده می‌شدیم، اما بهتر است که صحبت در این خصوص را کنار بگذاریم. ما در دیدار برگشت که دشوار هم هست به مصاف من‌سیتی می‌رویم. فکر می‌کنم قادر باشیم بازی را برگردانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها