بازیگرهایی که با لباس‌ها و تیپ‌های عجیب و متفاوت روی فرش قرمزهای فیلم‌ها حاضر می‌شوند، گاهی برای بازی در یک نقش مجبورند گریم‌های زشتی را تحمل کنند.
کد خبر: ۸۹۲۱۵۹
ستاره‌هایی که برای بازی در فیلم،گریم‌های زشت را تحمل کردند+عکس

به گزارش جام جم سیما ، کلیشه و تکرار در هیچ کاری جذابیت ندارد، مخصوصا در میان بازیگرها. اگر قرار باشد بازیگری همیشه با یک تیپ و شخصیت شناخته شده در همه فیلم‌ها حاضر شود، بعد از مدتی محبوبیت خودش را از دست می‌دهد و حتی ممکن است دیگر کاری به او پیشنهاد نشود. به همین دلیل آن‌ها همیشه به دنبال ایجاد تغیرات چه در پوشش و چه در ظاهر خودشان هستند و می‌خواهند زیباتر دیده شوند.

اما نکته‌ای که در این گزارش مورد بررسی قرار می‌گیرد این است که برخی از بازیگرها هستند که برای حضور در یک اثر حاضر می‌شوند ساعت‌ها و ساعت‌ها زیر گریم باشند و زشت شوند یا اینکه خودشان را بیش از اندازه لاغر یا چاق کنند! یا حتی از پروتز استفاده کنند، موهای‌شان را کوتاه کنند و لنز بگذارند. اینکه بازیگری حاضر باشد زیبایی‌اش را که امروزه یکی از فاکتورهای بازیگری محسوب می‌شود، کنار بگذارد و با همه توان بخواهد استعداد و توان خودش در کار را به نمایش بگذارد، اتفاق بزرگی است.

مدتی قبل هم آتیلا پسیانی، بازیگر و کارگردان شناخته شده، در برنامه سینمایی «هفت» حاضر شد و از وضعیت بازیگری در سینمای ایران گله کرده و گفته بود که برای بازیگر شدن در ایران به سه فاکتور نیاز است، صورت زیبا، توانایی حفظ کردن دیالوگ‌ها و خجالتی نبودن که جلوی دوربین بروند.

با این اوصاف بهتر است این گزارش را با نگاه دیگری بخوانیم که همه چیز صورت زیبا نمی‌تواند باشد، گاهی باید از آن گذشت و به بازیگر واقعی بودن تکیه کرد.

کامرون دیاز

در سال 1999 کامرون دیاز در سه فیلم «عروسی بهترین دوستم»، «ماسک» و «ماری» بازی کرد که در هر دوی آن‌ها نقش دختر جوانی را داشت که تیپ و ظاهر هر دو یک شکل بود و با اینکه دیاز برای فیلم «ماری» جایزه گلدن گلاب را هم بدست آورد، اما نقش متفاوتی را در این زمینه ایفا نکرده بود، تا اینکه جان مالکوویچ از او برای فیلمش دعوت کرد، در فیلم «جان مالکوویچ بودن» باید در نقش زن خانه‌داری با موهای بهم ریخته بازی می‌کرد، زنی مخالف تمام نقش‌‌هایی که تا به حال بازی کرده بود. دیاز این تجربه را متفاوت توصیف کرده بود و از اینکه مردم او را در گریمی که معمولا داشته، نمی‌بینند؛ ابراز خوشحالی کرده بود.

خاویر باردم

این بازیگر برای فیلم «جایی برای پیرمردها نیست» و نقش آنتون آرایش خاصی را روی موهایش انجام داد که او را خیلی زشت به تصویر کشید. باردم برای حضور در این فیلم جایزه اسکار بهترین بازیگ نقش مکمل مرد را دریافت کرد ولی با این حال خودش در تعریف این نقش توضیح می‌دهد که از قیافه‌اش در آئینه هیچ خوشش نمی‌آمده است و هر بار با دیدن خودش افسردگی می‌گرفته است.

چارلز ترون

بدون شک چارلز ترون یکی از با استعدادترین و البته زیباترین بازیگران نسل فعلی سینمای جهان است. در کارنامه کاری‌اش او دوبار ظاهر خودش را برای فیلم‌هایی که بازی می‌کرده، خیلی زیاد تغییر داده است؛ اولین بار برای نقشی که قرار بود بازی کند، وزن اضافه کرد، دندان مصنوعی گذاشت و با گریمی فوق العاده متفاوت برای بازی در فیلم «هیولا» بر اساس زندگی واقعی یک قاتل زنجیره‌ای حاضر شد. امسال هم برای بازی در فیلم سینمایی «مد مکس:جاده خشم» موهایش را تراشید و با ظاهری کثیف و پر از گل بازی کرد. این بازیگر در «هیولا» جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد و برای «مد مکس» هم نامزد دریافت جایزه شده بود.

نیکول کیدمن

بعضی از افرادی که در این لیست هستند، حتی بیشتر از چیزی که به نظر می‌رسد حاضر هستند خودشان را زشت کنند! نیکول کیدمن برای بازی در فیلم «ساعت‌ها» بینی مصنوعی بزرگی گذاشت تا بتواند در نقش داستان نویس معروف ویرجیناوولف حاضر شود. او برای این نقش جایزه اسکار بهرتین بازیگر نقش را نیز بدست آورد، البته خیلی‌ها معتقد بودند که این جایزه بیشتر به خاطر گریم و مخصوصا بینی او اهدا شده است.

کریستین ویگ

برنامه تلویزیونی «شنبه شب‌ها» تقریبا 40 سالی است که پخش می‌شود و مطمئنا خاطرات زیادی از بازیگرهایی که برای ایفای نقش‌های کمدی در این مجموعه حاضر شده‌اند و گریم‌های زشتی داشته‌اند، را در خود دارد. با این حال نمی‌توان کسی مانند کریستین ویگ را پیدا کرد که قیافه خودش را به زشت‌ترین شکل ممکن تبدیل کرد! او در نقش گیلی ظاهر می‌شد که با اینکه شخصیت معروفی نبود، اما ویگِ زیبا آن را به خوبی بازی می‌کرد و هربار با زشت‌ترین صورت هم حاضر می‌شد.

مری لین راجکوب

سریال تلویزیونی «فلادلفیا همیشه آفتابی است» برنامه حال‌بهم زنی درباره آدم‌های حال‌بهم زن است! تاکنون 11 فصل این مجموعه پخش شده و در آن بازیگرهای زیادی به ایفای نقش پرداخته‌اند، مری‌لین راجکوب در این مجموعه نقش نفرت‌انگیزی را بر عهده داشت.

تام کروز

نه تنها تام کروز یک مرد جذاب به حساب می‌آید، بلکه قطعا یک از بزرگترین ستاره‌های بازیگری در این سیاره است، به همین دلیل شاید بازی کردن در نقش یک مرد چاق و نامرتب و کثیف برای او چالش بزرگی باشد. زمانی که قرار شد در نقش لس گراسمن در فیلم «تندر استوایی» بازی کند، از کلاهی برای نشان دادن طاسی سر استفاده و همچنین دست‌های مصنوعی بزرگی را به دست‌هایش اضافه کردند، کروز در این شکل و شمایل تاثیر زیادی روی مخاطبین گذاشت و علاوه بر اینکه خنده دیگران را به همراه داشت، برای او جوایزی را هم به همراه آورد.

گوئینی پالترو

در این لیست نقش‌های زیادی هستند که بازیگران به منظور اثبات ارزش‌های خودشان فراتر از ظاهر حاضر به بازی در آن‌ها شده‌اند. «شالو هال» یک فیلم توهین آمیز درباره مبارزه واقعی افراد چاق به شکل خنده‌داراز برادران فارلی بود، بازی در نقش نامزد چاق یک مرد نفرین شده! که تنها زیبایی درونی دارد را پالترو بر عهده داشت. او در این نقش وزنی نزدیک به 113 کیلوگرم د داشت که روی هر صندلی که می‌نشست تقریبا آن را می‌شکست.

جودی گریر

این بازیگر که معمولا ظاهر زیبا و قابل توجهی دارد، در هر اپیزودی که از سریال Arrested Development (توسعه ناتمام) حضور دارد، قیافه عجیبی به خودش می‌گیرد. این مجموعه که از سال 2003 پخش می‌شود، به فصل پنجم رسیده و جودی گریر در آن نقش کیتی سانچز را بازی می‌کند و هربار که عینکش را در می‌آورد، اجازه می‌دهد موهایش بالا و پایین بروند و تبدیل به زنی شلخته و شلوغ شود. این زشتی خاص و منحصر بفرد کیتی باعث شده که در صحنه‌هایی که او حضور دارد، خنده‌های زیادی هم وجود داشته باشد.

رونی مارا

شاید خیلی سخت بتوان الیزابت در فیلم «دختری با تاتوی اژدها» را زشت نامید، اما قطعا تصویری که در فیلم می‌بینیم با رونی مارایی که می‌شناسیم خیلی فرق می‌کند و البته زشت است! رونی مارا موهای قهوه‌ای زیبایی دارد که برای این نقش آن‌ها را کوتاه و مشکی کرده است. استفاده از پرسینگ‌هایی روی بینی و گوش ظاهر خوبی به او نمی‌دهد و همچنین ابروهایش را روشن کرده‌اند. این‌همه تغییر نشان می‌دهد که مارا تلاش زیادی برای گرفتن نقش اول فیلم دیوید فینیچر را داشته و البته منتقدان هم تایید کردند که انتخاب خیلی خوبی بوده است. در ضمن مارا هم در گلدن گلاب و هم در اسکار نامزد دریافت جایزه شده بود.

کریستین بل

در میان افرادی که در این لیست هستند، کسانی بودند که اضافه وزن پیدا کردند یا حتی از پروتز برای تغییر قیافه‌شان استفاده کرده‌اند، اما کم کردن وزن از آن دسته کارهای خطرناکی است که هرکسی موفق به انجام آن نشده است. کریستین بل برای فیلم «مکانیک» نزدیک به 30 کیلو وزن کم کرد که مقدار آن برای بدن خیلی خطرناک است. البته گفته می‌شود که او به دنبال این بوده که مقدار بیشتری وزن کم کند، اما سازندگان فیلم جلویش را قبل از اینکه به خودش آسیب جدی برساند، گرفته‌اند. بعد از این فیلم بل تلاش زیادی کرد تا بتواند وزن خودش را بالا ببرد و البته عضله‌هایش هم برگردند تا بتواند در فیلم «بتمن آغاز می‌کند» به ایفای نقش بپردازد.

ونسا هاجنز

این بازیگر بیشتر برای بازی در فیلم‌های دبیرستانی شناخته می‌شد تا اینکه در فیلم «پناه بدهید» بازی کرد و در این نقش متفاوت با کوتاه کردن موهایش، اضافه کردن 12 کیلو و البته آویزان کردن گوشواره‌های مختلف توجه همه را به خودش جلب کرد. با اینکه ظاهری زیبایی نداشت و فیلم هم چندان موفق نشد، اما هاجنز توانست خودش را به عنوان بازیگر خوب معرفی کند.

اما تامسون

شاید قرار دادن نام اما تامسون در این لیست عجیب باشد و حضور درخشان او در فیلم‌هایی چون «هاوارداند» و «عقل و احساس» را به خاطر بیاوریم. اما او در فیلم «پرستار بچه؛ مک‌فی» با ظاهری بسیار متفاوت و عجیب بازی کرد، دندان‌های جعلی بزرگ، خال زشت و دوست‌نداشتنی هم داشت. این فیلم در ادامه داستان «پرستار ماتیلدا» و برای کودکان ساخته شده بود که اتفاقا مورد پسند هم قرار گرفت.

کندی الکساندر

این بازیگر را بیشتر برای بازی در مجموعه‌های تلویزیونی پلیسی می‌شناسند که معمولا هم زنی با اعتماد به نفس و محکم است که در شرایط و هرج و مرج‌ها می‌تواند اوضاع را آرام کند. اما در سریال «گوشه» الکساندر نقش زن معتادی را ایفا می‌کرد که به سختی می‌توانست مشکلاتش را از پسرش پنهان نگه دارد. با این‌که سریال نامزد دریافت جایزه‌هایی شد، اما عملکرد الکساندر کمتر دیده شد.

جلیل ویت

شاید کمتر کسی متوجه شود که جلیل ویت قیافه خوبی دارد و وقتی در مجموعه تلویزیونی «مسائل خانوادگی» که طی سال‌های 89 تا 98 پخش می‌شد، با سن کم حضور داشت، کسی فکر نمی‌کرد وقتی او بزرگ شود، قیافه‌اش هم خیلی تغییر می‌کند. با اینکه جلیل حالا بزرگ شده اما خیلی‌ها او را با استفان و استیو در سریال می‌شناسند و با اینکه بازیگرهایی با سن کمتر، بیشتر خجالت می‌کشند از اینکه جلوی دوربین بروند، جلیل باعث شده خاطره جالبی در ذهن همه باقی بماند.

منبع: مجله مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سهیل
-
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
۰
۰
بنظرم بر خلاف نظر شما به غیر از یكی دو مورد.افراد مزبور از آن نقشی كه بازی كرده اند زیباتر نیستند

نیازمندی ها