گزارش وال‌استریت ژورنال از رقابت برندهای اصلی و فِیک

یک رقابت خطرناک در بازار ایران

یکی از نگرانی‌های همیشگی کاربران هنگام خرید محصولات دیجیتال در بازار، تمییز دادن جنس اصل از تقلبی است. شاید به نظر بسیاری تشخیص جنس غیراصل (فیک) از اصل (اورجینال) چندان کار سختی نباشد، اما وجود جنس‌های تقلبی به‌خصوص در لوازم جانبی و قطعات یدکی باعث شده قوانین جدیدی برای متخلفان وضع شود.
کد خبر: ۸۸۴۶۴۹

محمد فرجی، عضو کمیسیون شکایت اتحادیه فناوران رایانه در این خصوص گفته است در صورت عرضه و فروش کالا یا خدمتی که تقلبی باشد برای بار اول علاوه بر جبران خسارت وارده به مشتری به میزان دو برابر مابه‌التفاوت ارزش کالای اصلی و کالای غیراصلی عرضه شده برای فروشنده جریمه در نظر گرفته می‌شود. اگر این تخلف برای دو بار متمادی تکرار شود با مجازات سنگین‌تری روبه‌رو خواهد بود و علاوه‌بر خسارت وارده، چهار برابر مابه‌التفاوت گرفته می‌شود. برای بار سوم فروشنده متخلف به شش برابر مابه‌التفاوت به همراه اخطار و نصب پلاکارد تخلف و یک هفته بسته شدن مغازه جریمه خواهد شد.

این می‌تواند خبر خوبی برای کاربرانی باشد که بارها هنگام تعمیر دستگاه خود متوجه عملکرد ضعیف ابزارشان یا افت کیفیت ال‌سی‌دی تعویضی گوشی خود شده‌اند که به‌عنوان جنس اصلی به آنها فروخته شده است. این جریمه در صورت چهار بار تکرار تخلف حتی تا ده برابر هم افزایش یافته و پس از آن موجب ابطال پروانه کسب فروشنده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها