نگاهی به کارنامه حسین یاری

قدم زدن در مسیری آرام و بی‌فرود

حسین یاری از بازیگران شناخته شده ما در سینما و تلویزیون است که مانند خیلی از همکاران دیگرش شغل دومی هم دارد.
کد خبر: ۸۸۴۳۶۶

یاری کارمند رسمی بانک مرکزی است و با وجود این که در هنر بازیگری هنرمند جاافتاده‌ای محسوب می‌شود، اما هیچ گاه نخواسته که شغل دیگرش یعنی کارمند بانک مرکزی بودن را رها کند خود او در گفت‌وگو با شرق با اشاره به این موضوع گفته است: من با چنگ ‌و دندان کار در بانک را نگه داشتم. چون ما به ‌لحاظ صنفی ـ در بازیگری ـ حمایت نمی‌شویم. افرادی را دیدم که در حرفه بازیگری بودند ولی امنیت شغلی نداشتند. می‌دانم که سینما امنیت اقتصادی ندارد. طبیعی است که به‌عنوان بازیگر حرفه‌ای تلاش کنم شغلم را در بانک حفظ کنم.

وی در ادامه درباره این که چرا نخواسته تا این شغل را از دست بدهد نیز گفته است: همکارانم که در مقام استادی هستند، ‌متأسفانه حتی بیمه هم ندارند! عقل سلیم می‌گوید به فکر آینده باشم. نمی‌توانم برای علایق شخصی‌ام، با آینده خودم و خانواده‌ام بازی کنم. اگر من عاشق سینما هستم چرا خانواده‌ام باید در سختی بیفتند؟ شرط انصاف این است که ابتدایی‌ترین امکانات را برای خانواده‌ام فراهم کنم. ما نمی‌توانیم در خلأ زندگی کنیم.

طبیعی است که داشتن همزمان کاری مثل بازیگری درسینما یا تلویزیون ویک کار دولتی مشکلات و دردسرهای خودش را داشته باشد. خود او در این باره می‌گوید: با مکافات مرخصی بدون حقوق می‌گرفتم! این اواخر دیگر مأمور به تلویزیون شدم. ولی با چنگ ‌و دندان شغلم را حفظ کردم. چون می‌دانستم هیچ جا از من حمایت نخواهد شد.

بازیگر «سعادت‌آباد» و «اقلیما» در ادامه با توضیح این که آدم باید به پیرامون خود نگاه واقعگرایانه‌ای داشته باشد، خاطرنشان می‌کند: همیشه گفته‌ام اگر انسان آرمان‌طلب باشد و واقعیت را در نظر نگیرد به شخص متوهمی تبدیل می‌شود. شما در صورتی آرمانگرا هستید که جایی را برای واقعیت در نظر بگیرید. نمی‌توانید چشمتان را روی واقعیت ببندید و به ایده‌آ‌ل‌‌ها فکر کنید و آرمانگرا باشید. می‌توانید به آرمان‌ها وفادار بمانید و تلاش هم بکنید، اما واقعیت را هم در نظر بگیرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها