ابلاغ پیام ویژه پوتین به روحانی

حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان عصر دیروز سرگئی شویکو وزیر دفاع روسیه را به حضور پذیرفت و شویکو در این دیدار، پیام ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را تقدیم روحانی کرد.
کد خبر: ۸۸۳۵۸۳

به گزارش سایت ریاست جمهوری، روحانی در این دیدار پس از دریافت گزارش آخرین تحولات در خصوص ثبات منطقه‌ای و روند مذاکرات مرتبط با آتش‌بس در سوریه از سوی وزیر دفاع روسیه، تاکید کرد که بحران سوریه تنها از طریق مذاکره سیاسی و احترام به حقوق ملت و مردم آن کشور که تصمیم‌گیر اصلی و نهایی درباره آینده سوریه هستند، قابل حل است.

رئیس‌جمهور در این دیدار همچنین آخرین نظرات جمهوری اسلامی ایران را در خصوص تحولات و پایان منازعات در سوریه تشریح کرد.

شویکو وزیر دفاع روسیه نیز در این دیدار ضمن ابلاغ پیام ویژه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور کشورش به روحانی، گزارشی از آخرین تحولات در روند مذاکرات مرتبط با سوریه به رئیس‌جمهور ارائه داد.

مذاکرات وزیران دفاع ایران و روسیه در تهران

وزیر دفاع روسیه در این سفر با همتای ایرانی خود نیز دیدار کرد. این دیدار در حالی بود که وزیران دفاع دو کشور، هفته گذشته نیز رایزنی‌هایی در مسکو داشتند.

وزیران دفاع ایران و روسیه، دی‌ماه نیز مذاکراتی در تهران داشتند و در آن مذاکرات به توافق میان دولتی در زمینه همکاری نظامی بلندمدت دست یافتند.

یکی از مهم‌ترین مذاکرات ایران و روسیه در هفته‌های اخیر، درباره موضوع تحویل سامانه دفاعی اس300 به کشورمان بوده است. این سامانه قرار بود هفته دیگر تحویل ایران شود، اما به دلایلی این اتفاق رخ نداد.

مشاور رئیس‌جمهور روسیه درباره دلایل تاخیر در تحویل اس300 به ایران گفت که ایران خواهان دریافت سامانه اس300 جدید است و این موضوع باید مورد مذاکره قرار گیرد.

به گزارش انتخاب و به نقل از خبرگزاری اینترفکس، ولادیمر کوژین یادآور شد: ایران و روسیه به طور جدی در حال رایزنی بر سر تحویل این سامانه دفاعی هستند. ایران امیدوار است که محدودیت‌های ارسال تسلیحات به این کشور لغو شود، در این زمان روسیه هم آماده همکاری‌های احتمالی می‌شود.

گسترش روابط تهران ـ مسقط در پسابرجام

رئیس‌جمهور کشورمان همچنین دیروز در دیدار وزیر امور خارجه عمان، روابط ایران و عمان را دوستانه، صمیمی و راهبردی خواند و تاکید کرد که باید سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور نیز همپا با سطح روابط سیاسی، توسعه و تعمیق یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حسن روحانی در دیدار یوسف بن علوی با اشاره به سیاست‌های عمان در مسیر تقویت ثبات و صلح منطقه و نیز قدردانی از مواضع و همکاری این کشور همسایه در روند پرونده هسته‌ای اظهارکرد: ضروری است دو کشور از فرصت‌های فراهم شده در فضای پسابرجام، بیش از پیش برای تقویت همکاری‌های مشترک بویژه در حوزه‌های اقتصادی استفاده کنند. روحانی، همکاری در حوزه انرژی را یکی از زمینه‌های فراوان و بالقوه برای همکاری دو کشور دانست و عنوان کرد: باید با شناسایی امکانات و ظرفیت‌های دو کشور، آنها را در مسیر توسعه همکاری‌های مشترک و رفاه دو ملت ایران و عمان به‌کار گرفت.

رئیس‌جمهور با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بنادر و سواحل دریای عمان افزود: بخش‌های خصوصی دو کشور می‌توانند در حوزه‌های بنادر، هواپیمایی، راه‌آهن و بانکی، همکاری‌های خود را گسترش دهند.

وزیر خارجه عمان نیز در این دیدار با تاکید بر این‌که مسقط مصمم است در همه عرصه‌ها سطح همکاری‌های خود را با تهران گسترش و تعمیق بخشد، گفت: امکانات و توانمندی‌های اقتصادی ایران و عمان می‌تواند در مسیر بهبود بیش از پیش روابط دو کشور قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها