دستگیری سارق در کانادا

سر یکی از سربازان هخامنشی پیدا شد

«درِ» 400 ساله پیدا شد + عکس

«درِ» تاریخی مسجد «سید محمدیه نائین» که حدود یک سال پیش سرقت شده بود، امروز (جمعه 30 بهمن‌ماه) پیدا شد.
کد خبر: ۸۸۳۰۰۴
«درِ» 400 ساله پیدا شد + عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، مدیر میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نائین در جریان بازدید خبرنگاران از آثار تاریخی و گردشگری این شهرستان که در حاشیه نهمین گردهمایی راهنمایان سراسر کشور در اصفهان صورت گرفت، پس از دریافت این خبر از سرهنگ کربلایی، فرمانده کل یگان ویژه حفاظت گفت: این در که دارای تزئینات و منبت‌کاری با قدمت 400 سال بود، حدود یک سال و دو ماه پیش از جایگاه اصلی خود در مسجد دزدیده شد که از سه ماه پیش با ورود یگان حفاظت ویژه سرنخ‌هایی به دست آمد و سرانجام درِ تاریخی به سرقت‌رفته‌ این مسجد ارزشمند و قدیمی امروز کشف شد.

محمود مدنیان افزود: «درِ» به سرقت‌ رفته‌ مسجد «سید محمدیه نائین» از منطقه نائین خارج نشده بود که یگان ویژه طی انجام عملیاتی موفق به شناسایی سارقان نیز شد.

وی اظهار کرد: عملیات شناسایی این سرقت توسط سرهنگ کربلایی، فرمانده کل یگان ویژه حفاظت با هماهنگی یگان حفاظت اصفهان، اداره آگاهی نائین و با دستور مقام قضایی این شهرستان به نتیجه رسید.

مسجد سید محمدیه نائین یکی از قدیمی‌ترین مساجد نائین است که احتمال داده می‌شود، متعلق به دوره صفویه باشد. گنبد و «درِ» منبت‌ کاری‌ شده‌ این مسجد به تاریخ 997 هجری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها