بحرین؛ آتش زیر خاکستر

در پنجمین سالروز انقلاب مردمی بحرین، این کشور شاهد تظاهرات گسترده و بی‌سابقه‌ای بود، به نحوی که یک بار دیگر خروش و اعتراض مردم این کشور را طنین‌انداز کرد.
کد خبر: ۸۸۲۱۸۲
بحرین؛ آتش زیر خاکستر

به گزارش شبکه المنار، در پنجمین سالروز انقلاب مردم بحرین، موج اعتصاب‌ها به فلج شدن روند کار بازارها و فعالیت مدارس منجر شد. همزمان با این اقدامات مردمی، نظامیان رژیم بحرین نیز وضعیت امنیتی را تشدید کرده و شمار محل‌های ایست بازرسی را در نقاط مختلف افزایش دادند.

طی روزهای گذشته ده‌ها نقطه در بحرین شاهد برگزاری تظاهرات مردمی بود. یکی از این اعتراضات در وسط منامه پایتخت بحرین برگزار شد.

همچنین در دو منطقه بوصیبع و الشاخوره در غرب منامه نیز نظامیان آل‌خلیفه به سوی تظاهرکنندگان یورش بردند. گفته می‌شود یک‌سری درگیری نیز میان شهروندان و نیروهای امنیتی در مناطق الجزیره رخ داد که پلیس در جریان این درگیری‌ها از گلوله مشقی و گاز اشک‌آور برای سرکوب تظاهرکنندگان استفاده کرد. در جریان این اعتراضات یک بار دیگر ماموران رژیم آل‌خلیفه اقدام به بازداشت مخالفان از جمله کودکان کردند، به گونه‌ای که گفته می‌شود بیش از 45 کودک و دانشجو بازداشت شدند.

به گزارش وبگاه خبری مرآه البحرین، تظاهرات معترضان بحرینی در سالروز شعله‌ور شدن انقلاب 14فوریه در 26 منطقه برگزار شد که 12 مورد آن سرکوب شد.

آحاد مختلف ملت بحرین طی روزهای گذشته ضمن بستن مغازه‌ها و امتناع از خرید و فروش و عدم تردد روی «پل شهید نمر» (پلی که بحرین را به بندر دمام عربستان متصل می‌کند)، با حضور گسترده در خیابان‌ها و برگزاری تظاهرات گسترده، بر تداوم انقلاب تا تحقق کامل خواسته‌های مردمی تاکید کردند.

در همین زمینه شیخ عبدالله صالح، جانشین دبیرکل جنبش عمل اسلامی بحرین تاکید کرد به رغم تلاش‌های آل‌خلیفه برای بهبود چهره خود، فرزندان ما در کشورهای مختلف با وجود کمبود امکانات کافی موفق شده‌اند فضا را در اختیار گرفته و جنایت‌های این رژیم را فاش کنند. وی تاکید کرد انقلاب بحرین خاموش نشده و با گذشت پنج سال همچنان در جریان است.

جانشین دبیرکل جنبش عمل اسلامی بحرین افزود: باید بگویم به‌رغم مبالغ هنگفتی که رژیم آل‌خلیفه برای بهبود چهره خود در عرصه جهانی به شرکت‌های بین‌المللی پرداخت می‌کند، این تلاش‌ها تاکنون نتیجه‌ای دربر نداشته‌اند. تمام این تلاش‌ها شکست خورده و فرزندان ما در کشورهای مختلف با وجود کمبود امکانات کافی موفق شده‌اند فضا را در اختیار گرفته جنایت‌های این رژیم را فاش کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها