با حکم دادگاهی در بحرین، احمد العرب تا پایان دوره محکومیت حبس خود 147 ساله خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۴۷۰۹
حکم 130 سال زندان برای نوجوان بحرینی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه اینترنتی «منامه پست»، دیوان عالی کیفری منامه سه‌شنبه دوره محکومیت این پسر 17 ساله را به اتهام اعتراض به خاندان سلطنتی حاکم آل خلیفه و نیز به اتهام آنچه «اقدامات تروریستی» خوانده شده تا 10 سال دیگر افزایش داده است.

همچنین بر اساس حکم دادگاه، عرب که سیزدهم آوریل سال گذشته میلادی دستگیر شد پس از پایان دوره محکومیت خود دیگر تبعه بحرین به شمار نخواهد رفت.

روز چهارشنبه (39 دی) نیز دادگاه عالی جنایی بحرین 23 بحرینی را به دلیل شرکت در تجمعات اعتراضی و به اتهام پرتاب کوکتل مولوتوف و آتش زدن لاستیک خودرو به 10 سال زندان محکوم کرد.

براساس ادعای دادستان این دادگاه، این افراد در تجمعات خود یک خودروی وابسته به وزارت کشور را آتش زده‌اند. از سال 2012 میلادی تمامی پرونده‌های مربوط به تجمع و تظاهرات مشمول قانون مبارزه با تروریسم در بحرین می‌شوند.

این احکام از تازه ترین رشته مجازات‌های شدیدی است که علیه مخالفان سیاسی و معترضین در بحرین صادر شده است.

در همین حال، معترضان ضد دولتی با برگزاری دور تازه‌ای از تظاهرات دموکراسی خواهانه در منطقه ابو سعبا در شمال بحرین خواستار تبعیت رژیم منامه از خواست سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری برای حل بحران سیاسی کشور و آزادی کلیه زندانیان سیاسی هستند.

بحرین که جزیره کوچکی در حوزه خلیج فارس است از سال 2011 صحنه اعتراضات مردمی علیه رژیم آل خلیفه است؛ مردم این کشور ابتدا خواهان برقراری دموکراسی و آزادی بیشتر و همچنین پایان یافتن سیاست‌های تبعیض‌آمیز بودند، اما در ادامه و با گسترش سرکوب اعتراضات مردمی، خواهان برکناری رژیم حاکم از قدرت شدند.

در جریان سرکوب اعتراض‌های مسالمت آمیز مردمی در بحرین تا‎کنون ده‌ها نفر کشته و هزاران تن زخمی یا بازداشت شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها