سه گانه‌ها از مرداد سال گذشته و با قتل مرد دوره‌گرد در شرق تهران آغاز شد و پس از برخورد قاطع دستگاه قضایی با ماموران متخلف، تصور می‌شد دیگر شاهد برخوردهای خشن از سوی ماموران شهرداری نباشیم؛ مامورانی که به گفته خودشان از میان افراد قوی هیکل توسط پیمانکاران انتخاب می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۰۰۶۲

مرداد سال گذشته ماموران شهرداری با مشاهده خودروی علی چراغی که مشغول جمع آوری ضایعات بود، از او خواستند برای دریافت مجوز به شهرداری بیاید. علی بدون اطلاع از سرنوشت شومی که در انتظارش بود، در برابر آنها مقاومت کرد که با ضربه مشت یکی از ماموران که بوکسور نیز است نقش بر زمین شد و جانش را از دست داد.

مامور شهرداری در دادسرا متهم به قتل عمد شد و در دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفت.

17 ماه پس از این حادثه، برخورد نامناسب و خشن ماموران سد معبر شهرداری با مرد لبو فروش و انتشار عکس‌های این ماجرا در شبکه‌های اجتماعی دوباره خبرساز شد.

و حالا در نیمه بهمن حمله شبانه ماموران شهرداری به کارواش، سه‌گانه ماموران شهرداری در برخورد نامناسب و خشن را تکمیل کرد. در فیلمی که در این‌باره منتشر شده است، دوربین‌های مداربسته افرادی را نشان می‌دهد که با چوب به کارواش حمله و در و شیشه‌ها راتخریب می‌کنند.

هیچ شهروندی مخالف برخورد با تخلف نیست اما به نظر می‌رسد ماموران شهرداری در برخورد با تخلفات، فقط بخش برخورد را آموزش دیده و فصل الخطاب آنها
نه تنها قانون و رعایت حقوق شهروندی نیست، بلکه زور بازوست. البته سکوت شهرداری نیز به این ماجرا دامن زده و توضیح مسئولان شهرداری در این زمینه و دستور آنها برای برخورد با تخلفات احتمالی می‌توانست از ادامه این روند جلوگیری کند. همانند اقدامی که فرمانده ناجا در برخورد با ماموران متخلف کلانتری در کارواش مجیدیه انجام داد و باعث شد حساب ماموران متخلف ناجا از حساب بقیه ماموران جدا شود.

محمد غمخوار

دبیر گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها