معمای پلیسی

سقوط مرموز

پسر نوجوان سراسیمه با پلیس تماس گرفت و از مرگ مرد جوانی در مقابل یکی از برج‌های مجتمع مسکونی ستاره خبر داد. دقایقی بعد گشت کلانتری در مقابل برج مورد نظر توقف کرد. جسد مردی کنار دیوار برج روی زمین افتاده بود و رد خونی از کنار سرش جاری شده بود.
کد خبر: ۸۷۹۷۶۷

با تائید خبر، اپراتور پلیس با سروان میری و بازپرس جنایی تماس گرفت و ماجرای سقوط مرموز را به آنها اطلاع داد. سروان میری که تازه به خانه رسیده بود، آدرس را یادداشت کرد و راهی محل حادثه در غرب تهران شد.

ترافیک شامگاهی، خیابان‌ها را بسته بود و یک ساعت طول کشید تا کارآگاه خود را به محل حادثه برساند. مجتمع مسکونی ستاره، چهار برج 15 طبقه بود که خیلی از واحدهایش هنوز پر نشده بود.

سروان با کمک یکی از نگهبانان به مقابل برج مورد نظر رسید و از میان جمعیت وارد محوطه بررسی صحنه جرم شد. افسر کلانتری که در پرونده دیگری با سروان همکاری کرده بود، او را شناخت و به سمتش آمد. بعد از احترام نظامی در گزارشش گفت: مرد 26 ساله سهیل نام دارد که در یک شرکت تبلیغاتی کار می‌کند. بر اثر سقوط از برج جان باخته البته نمی‌دانیم از کدام طبقه سقوط کرده است. هویتش را از طریق کارت ملی که در جیبش بود شناسایی کردیم و با بررسی هویتش در بانک پلیس، خانواده‌اش را پیدا کرده و با آنها تماس گرفتیم که در راه اینجا هستند.

سهیل برای چه به اینجا آمده بود؟

این را هنوز نمی‌دانیم اما محل کار و خانه اش با اینجا فاصله دارد. شاید چون اینجا خلوت بوده برای خودکشی این محل را انتخاب کرده است.

کارآگاه برای بررسی بیشتر بالای سر جسد رفت . مرد جوان با صورت با زمین برخورد کرده و صورتش متلاشی شده بود. در میان مشتش، تلفن همراهش بود که سروان آن را برداشت و تماس‌های مرد جوان را بررسی کرد.

او آخرین بار با دو نفر به نام‌های رعنا و مهدی تماس گرفته بود. آخرین تماس او مربوط به سه ساعت قبل بود.

سروان سپس به تحقیق از پسر نوجوانی که شاهد ماجرا بود پرداخت. اشکان که هنوز شوکه بود، گفت: با شنیدن صدای فریاد متوجه مرد جوان شدم که با سر به زمین اصابت کرد. سریع با پلیس تماس گرفتم.

دقایقی بعد مادر و نامزد سهیل سراسیمه خود را به محل حادثه رساندند. بعد از آرام شدن آنها، سروان به تحقیق از مادر سهیل پرداخت. زن میانسال که خودکشی پسرش را باور نداشت، گفت: سهیل پسر پرانرژی و موفقی بود و خودکشی او صحت ندارد. پسرم را کشته‌اند. او امشب برای شام با نامزدش قرار داشت و حدود ساعت 5 خانه را ترک کرد تا این‌که با تماس پلیس متوجه مرگ او شدم.

کارآگاه سپس از رعنا، نامزد سهیل تحقیق کرد که او اظهار کرد: برای ساعت 9 شب با سهیل قرار داشتم. او قرار بود به یک جلسه کاری برود و بعد به‌دنبال من بیاید. نمی‌دانم چرا به اینجا آمده و خودکشی کرده است.

سروان درباره مهدی پرسید که رعنا مدعی شد؛ مهدی شریک کاری سهیل بود. البته این اواخر بر سر یک قرارداد با هم اختلاف پیدا کرده بودند . وقتی متوجه خودکشی سهیل شدم با او تماس گرفتم و در راه اینجاست.

دختر جوان سپس به مرد جوانی که به سمت آنها می‌آمد اشاره کرد و گفت: او مهدی است.

سروان از مهدی خواست برای تحقیق داخل خودرو بروند. مهدی مردی خونسرد و قوی هیکل بود .

دلیل تماس امروز سهیل با تو چه بود؟

قرار بود به یک شرکت برای قرارداد برویم که جلسه برگزار نشد و من با سهیل تماس گرفتم تا به اینجا نیاید.

دلیل اختلافتان چه بود؟

ما چند سال بود با هم کار می‌کردیم اما این اواخر او برای خودش پروژه می‌گرفت و این باعث اختلاف ما شده بود.

چرا او خودکشی کرد؟

نمی‌دانم شاید در همین پروژه‌ها با مشکل روبه‌رو شده است.

سروان یک‌بار دیگر صحنه را بررسی کرد و گزارش خود را از ماجرا نوشت و به قاضی جنایی داد.

پاسخ معمای پلیسی مرگ مرموز در خانه دانشجویی

سروان با اشاره به دو دلیل ‌راز قتل را فاش کرد:

1. اگر مژگان خودکشی کرده بود در اطراف محل اصابت گلوله آثار سوختگی و دودزدگی دیده می‌شد و همچنین در کنار جسد کتاب نیمه‌باز مژگان دیده می‌شد این در حالی است که اگر شخصی بخواهد خودکشی کند دیگر انگیزه‌ای برای درس خواندن ندارد.

2. اختلافات نازنین با مقتول و ادعای نازنین درباره صحبت تلفنی با دوستش دلیل دوم کارآگاه بود زیرا در آن ساعت مژگان به قتل رسیده بود.

در مسابقه هفته گذشته 2715 نفر شرکت کرده بودند که 417 نفر پاسخ صحیح داده‌اند. از میان افرادی که پاسخ صحیح داده‌اند، علی‌اصغر سلیمانی از اصفهان و حامد محسنی از تهران به قید قرعه برنده شده‌اند.

شما خوانندگان با اشاره به 2 دلیل کارآگاه برای کشف معمای سقوط مرموزاعلام کنید سهیل به قتل رسیده یا خودکشی کرده است و پاسخ خود را همراه نام و نام خانوادگی به شماره 300011224 پیامک کنید.

وحید شکری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها