وزیر امور خارجه روسیه :

مرز سوریه - ترکیه باید بسته شود

وزیر امور خارجه روسیه ضمن بیان این مطلب که لازمه برقراری آتش بس در سوریه مهار قاچاق در مرز این کشور با ترکیه است، بر تداوم حملات هوایی در سوریه تا نابودی کامل گروه های تروریستی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۸۷۷۹
مرز سوریه - ترکیه باید بسته شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایتارتاس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با بیان این مطلب که مسکو مطالبات خود را در جریان نشست مونیخ با حضور گروه بین المللی حمایت از سوریه مطرح خواهد کرد، گفت: برقراری آتش بس در سوریه در گرو ممانعت از قاچاق در امتداد مرز این کشور با ترکیه است.

وی با اشاره به تامین منابع مالی گروه های تروریستی از راه قاچاق گفت: انتظار برقراری آتش بس بدون بستن مرزها امر دشواری خواهد بود.

در ادامه لاوروف با تکیه بر لزوم تداوم حملات هوایی روسیه افزود: هدف از عملیات روسیه شکست داعش و «جبهه النصره» است و من هیچ دلیلی برای توقف حملات هوایی مسکو تا زمانی که این گروه های تروریستی شکست نخورده اند، نمی بینم.

نشست مونیخ یا حضور قدرت های بین المللی موثر در حل بحران سوریه قرار است در تاریخ ۱۱ ماه میلادی جاری (فوریه) برگزار شود این در حالی است که مذاکرات صلح سوریه نیز با هدف برگزاری مذاکرات غیر مستقیم بین دولت دمشق و معارضین از روز دوشنبه این هفته در شهر «ژنو» سوئیس آغاز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها