سکانس 34

بفرمایید کیک جشنواره

سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر عصر امروز و طی مراسمی‌در تالار وحدت افتتاح می‌شود و از فردا هم تازه ترین فیلم‌های سینمای ایران به مدت ده روز برای اهالی سینما و مردم به نمایش درمی‌آید. ضمن اظهار امیدواری برای برگزاری جشنواره‌ای خوشایند با فیلم‌هایی جذاب و با کیفیت، مهم ترین خبرها، اتفاقات و اظهارنظرهای دو روز گذشته درباره این جشنواره را مرور می‌کنیم.
کد خبر: ۸۷۷۴۷۴
بفرمایید کیک جشنواره

مجید برزگر، کارگردان مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر ضمن اشاره به حضور سه مجری در این برنامه گفت: پس از سخنرانی رئیس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره، جوایز بخش تبلیغات سینمای ایران به برنده‌ها اهدا خواهد شد. بخش بعدی هم بزرگداشت مهدی فخیم‌زاده، رضا کیانیان، محمدمهدی دادگو و رویا تیموریان است.

جمعه شب و طی مراسمی‌که با عنوان «بربال سیمرغ» در موزه سینما برگزار شد، کیک آغاز به کار جشنواره فیلم فجر بریده شد. در این مراسم که افرادی چون محمد حیدری، علیرضا رضاداد، علیرضا داوودنژاد، ابوالحسن داوودی، محمدرضا عباسیان، مهتاب کرامتی و جهانگیر کوثری حضور داشتند، از مجموعه «بر بال سیمرغ» ـ که شامل فیلم‌های برگزیده دوره‌های مختلف جشنواره فیلم فجر است ـ رونمایی شد. البته این مجموعه به دلایلی کامل نیست و همه آثار برگزیده را دربرنمی‌گیرد!

ابوالقاسم طالبی، کارگردان «یتیم خانه ایران» که فیلمش تنها فیلم خارج از مسابقه جشنواره امسال است، با حضور در برنامه «هفت» گفت: من در بخش مسابقه شرکت نمی‌کنم، چون فیلم من یک فیلم ضداستکباری است. به خاطر این که از ابتدا چینش داوران را نمی‌شناختم و احتمال دادم برخی داوران دوتابعیتی باشند و با قضاوت درباره این فیلم مجبور شوند به سختی‌هایی بیفتند و به تابعیت خارجی آنها لطمه‌ای بخورد؛ لذا تصمیم گرفتم فیلم را از بخش مسابقه خارج کنم. بعد که چینش داوران را دیدم، گفتم می‌شد فیلم را در بخش مسابقه قرار دهم. وقتی ما در وضعیتی هستیم که هر چهار سال با تغییر رئیس‌جمهور، تمام سیاست‌ها عوض می‌شود و اصول مشخصی در بخش فرهنگ، سینما و جشنواره آن وجود ندارد، همین نگرانی‌ها وجود دارد.

پرویز پرستویی، در حاشیه نشست رسانه‎ای ستاد انتخاب فیلم مردمی ‌جشنواره فجر از حضور خود در این رویداد خبر داد و گفت: حتما در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا خواهم کرد، زیرا این جشن خانوادگی ما است و حضور در این جشنواره را وظیفه خودمان می‌دانیم. متاسفم بحثی که چندی پیش درباره جشنواره مطرح کردم انعکاس نامناسبی پیدا کرد. من فقط می‌خواستم درد دلی به‌عنوان یکی از هم نسلان خسرو شکیبایی داشته باشم و قطعا همین درد دل هم نشان می‌دهد که می‌خواستم حضور داشته باشم.

علی رستگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها