جزئیات دستگیری اشرار تلگرامی

شش نفر از اراذل و اوباشی که در یک گروه تلگرامی با انتشار فیلم‌هایی برای یکدیگر رجز خوانی کرده بودند، در مازندران دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۷۶۵۶۸

به گزارش جام‌جم، در چند روز اخیر گروهی از اراذل و اوباش مازندران با راه‌اندازی گروهی در تلگرام، اقدام به انتشار فیلم‌های تهدیدآمیز علیه یکدیگر کردند. این افراد که از اراذل و اوباش معروف شهرهای مازندران هستند، با فیلمبرداری از خود برای اشخاص مورد نظری که با آنها مشکل دارند، رجزخوانی می‌کردند و زور بازوی خود را به رخ می‌کشیدند.

پس از انتشار این کلیپ‌ها و ایجاد فضای نا امنی و وحشت در منطقه، دادستان شهرستان بابل در مصاحبه‌ای با «میزان» اعلام کرد: برای یکی از اراذل که در این فیلم‌ها با قمه به فردی حمله کرده است، به اتهام محاربه قرار بازداشت صادر شده و او تحت تعقیب پلیس قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام جعفری، دادستان مرکز استان مازندران هم در مصاحبه‌ای با اخبار ساعت 19 شبکه یک گفت: پس از مشاهده کلیپ‌های اراذل و اوباش در فضای مجازی پیگیری‌هایی از سوی دادستان شهرستان‌های مورد نظر انجام شد. دستگاه قضا با اراذل و اوباش و ایجادکننده رعب و وحشت بین مردم مماشات نمی‌کند. شعبه اختصاصی رسیدگی به پرونده اراذل و اوباش فضای مجازی در شهرستان‌های مورد نظر تشکیل شد تا هرچه سریع‌تر ‌به این مساله رسیدگی شود.

دستگیری 6 نفر از اراذل و اوباش

سردار مسعود جعفری‌نسب، فرمانده انتظامی استان مازندران دیروز در گفت‌وگو با جام‌جم از دستگیری شش نفر از اراذل و اوباشی که در این فیلم بودند، خبر داد و گفت: در چند ماه گذشته عده‌ای از اراذل‌واوباش گروکشی داخلی داشتند که با آنها برخورد شد. البته از بین بردن اراذل ‌و اوباش، کار ساده و آسانی نیست.

وی بابیان این‌که تلگرام یک شبکه اجتماعی گسترده و مورد استفاده همگان است تصریح کرد: اراذل با گذاشتن عکس‌ها و فیلم‌ها به آرامش روانی مردم آسیب می‌رسانند و کنترل این تصاویر و فیلم‌ها بسیار سخت است اما اقدامات مقابله‌ای با اراذل ازجمله اعدام قاتل دارابکلایی تأثیرات مثبتی بر کنترل اراذل گذاشته است.

جعفری نسب با اشاره به این‌که یکی از اراذل مدت‌ها فراری بوده است، افزود: این فرد با تعقیب و گریز پلیس دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد و دو نفر هم در شهرستان نور دستگیر شدند و پرونده افرادی که در فضای سایبری شرکت داشتند تکمیل‌شده و آماده ارائه به مراجع قضایی است و نمی‌گذاریم کسی در مازندران گردن‌کلفتی کند. در جریان دستگیری این اشرار برخی از آنها از جمله «مهرداد.ن» ماموران مجبور به استفاده از اسلحه شده و با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح آنها را هدف قرار داده و دستگیر کردند. این اشرار با انتشار این فیلم‌ها سعی داشتند برای هم خط و نشان بکشند و پلیس در این مدت به آنها اجازه نداده بود در بیرون از فضای مجازی عرض‌اندام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها