متهم به جرم بدل اندازی در اختیار پلیس قرار گرفت

هزار و ۱۴۹ سکه تقلبی در پایانه غرب تهران کشف شد

دو مرد چوپان‌نما که با فریب مردم سکه‌های تقلبی را به جای سکه‌های عتیقه به آنها می‌فروختند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۷۰۳۲۸
کلاهبرداری چوپان‌های دروغگو با فروش سکه‌های تقلبی

سرهنگ علی جعفری، فرمانده انتظامی شهرستان نجف‌آباد در این باره گفت: چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی از مردی چوپان‌نما به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد. با تحقیق از شاکی مشخص شد مردی با ارسال پیامکی به تلفن همراه وی مدعی شده که چوپان بوده و در مزرعه‌اش تعدادی سکه عتیقه پیدا کرده و می‌خواهد آن را به قیمت پایین بفروشد.

بنابراین مرد شاکی را با این ترفند فریب داده و با فروختن سکه‌های تقلبی به جای سکه‌های اصلی از او کلاهبرداری کرده و گریخته است.

وی اضافه کرد: همزمان با تشکیل پرونده قضایی و آغاز تحقیقات، افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. با اطلاعات به‌دست آمده از این افراد مشخص شد همگی پیامکی با این محتوا که «من چوپان هستم. مقداری سکه زیرخاکی پیدا کرده‌ام و نذر کرده‌ام شماره شما درآمده اینها رزق و روزی زن و بچه‌های من و شماست» دریافت کرده و در دام دو مرد کلاهبردار افتاده و مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

جستجو برای دستگیری متهمان ادامه داشت تا این‌که خانه این دو متهم شناسایی و هر دو دستگیر شدند. در بازرسی از آنجا 612 سکه تقلبی کشف شد. کلاهبرداران چوپان‌نما با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شدند و گفتند خریداران سکه‌ها را به بهانه این‌که سکه‌ها عتیقه هستند و در جریان حفاری در مزرعه‌شان به‌دست آورده‌اند فریب داده و کلاهبرداری می‌کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها