کارشناسان، ناآگاهی مردم را مهم‌ترین عامل کلاهبرداری‌ها از داخل زندان می‌دانند

فرمان کلاهبرداری از زنـدان

75 درصد کلاهبرداری‌ها مربوط به افرادی است که اطلاعات خود را در اختیار کلاهبرداران قرار داده‌اند.
کد خبر: ۸۶۸۷۴۸
سهل‌انگاری؛ عامل 75 درصد کلاهبرداری‎ها است

به گزارش جام جم آنلاین ، مشاور رئیس پلیس فتا و رئیس سابق مرکز تشخیص و پیگیری پلیس فتا در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما افزود: این افراد اطلاعات بانکی خود مثل رمز و «cvv2» را در اختیار مجرمان قرار داده بودند یا خودشان پای دستگاه خودپرداز رفته اند و وجه را در حساب کلاهبرداران واریز کردند.

سرهنگ نیک نفس گفت: ‌باید آگاهی بخشی به مردم افزایش یابد و در حوزه پیشگیری اجتماعی باید فعالیت بیشتری شود.

مشاور رئیس پلیس فتا درباره کلاهبرداری پیامکی افزود:‌ در بین برداشت های غیرمجاز از حساب های بانکی، کلاهبرداری پیامکی نیز حجم بالایی از کلاهبرداری را به خود اختصاص می‌ دهد.

وی گفت: عمدتا کلاهبرداران، پیامک‌ هایی مبنی بر برنده شدن در قرعه‌کشی، یافتن گنج و تقاضا برای نقد کردن گنج ارسال می کنند و از این طریق افراد را پای دستگاه خودپرداز می‌کشانند و اطلاعات افراد را دریافت می‌کنند.

رئیس سابق مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا تاکید کرد:‌ در صورتی که کسی برای دریافت وجه تقاضای مراجعه به پای دستگاه خودپرداز کرد به هیچ عنوان نباید به فرد اعتماد کرد.

سرهنگ نیک نفس با بیان اینکه برای واریز وجه به حساب یک فرد نیازی به دادن اطلاعات جزئی حساب نیست، افزود: در کلاهبرداری به جز شماره حساب یا شماره کارت، اطلاعات جزئی تری به قصد کلاهبرداری از فرد دریافت می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها