محققان می‌گویند برخی انواع موسیقی‌ بر روند درمان بیماری‌ها اثر مثبت می‌گذارد

درمان دردها با موسیقی

پزشکان بر این باورند که موسیقی درمانی می‌تواند در بهبود علائم بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) موثر باشد.
کد خبر: ۸۶۷۸۲۱
اثر موسیقی‌درمانی بر مبتلایان به بیماری مزمن انسدادی ریه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ساینس ورلد ریپورت، پزشکان با بیان اینکه این بیماری مزمن التهابی ریه، نفس کشیدن را برای بیمار سخت می‌کند،‌ اظهار داشتند: بیمارانی که موسیقی درمانی را تجربه کرده‌اند از نظر کیفیت زندگی و آرامش روانی نسبت به بیمارانی که تنها تحت درمان دارویی قرار می‌گیرند، وضعیت بهتری دارند.

موسیقی درمانی به عنوان عامل ضروری در یک روش منسجم برای کنترل بیماری مزمن تنفسی ظاهر می‌شود و می‌توان از آن به عنوان عامل میانجی برای درمان علائم این بیماری بهره گرفت.

در این مطالعه 68 بیمار مبتلا به بیماری‌های مزمن تنفسی از جمله بیماری مزمن انسدادی ریه مورد بررسی قرار گرفتند. تعدادی از این افراد در مدت شش هفته به طور هفتگی در جلسات موسیقی درمانی شرکت می‌کردند که شامل نواختن موسیقی و پخش زنده آهنگ می‌شد.

پزشکان معتقدند تاثیر موسیقی درمانی روی ذهن و روح بیمار موجب می‌شود تا او راحت تر بتواند با علائم این بیماری و همکاری جهت طی شدن دوره درمان کنار آید.

به گزارش ساینس ورلد ریپورت،‌ امروزه مراقبت از بیماری‌های مزمن از بررسی‌های سنتی که روی تشخیص و میزان مرگ و میر تمرکز داشته به سمت متدهایی پیش رفته است که قصد دارند کیفیت زندگی بیمار را بهبود داده و آن را حفظ کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها