رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه قیمت ارز در روزهای گذشته به دلیل تقاضای مسافران اربعین و همچنین به دلیل تقاضای سفرهای آخر سال میلادی رو به افزایش گذاشت، افزود: ظرف روزهای اخیر روند نزولی قیمت ارز شروع شده و به نظر می رسد که این روند ادامه می یابد و حتماً به وضع تعادلی قبلی بر می گردد.
کد خبر: ۸۶۲۱۵۹
6 ماه پس از لغو تحریم ها نرخ ارز یکسان می شود

وی درباره یکسان سازی نرخ ارز گفت: فکر می کنم حداکثر شش ماه پس از لغو تحریم ها، رسماً نرخ یکسان ارز را خواهیم داشت.

ولی الله سیف در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: یکی از پیش نیازهای تثبیت نرخ ارز ارتباطات بین المللی مناسب است که سرعت جابجایی منابع را داشته باشیم، و پس از برداشتن تحریم ها این کار عملی می شود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: سوئد مانند سایر کشورهای اروپایی علاقمند است که ارتباطات اقتصادی و تجاری خود را با ایران شروع کند و به حجم قابل توجهی برساند.

سیف پس از دیدار با وزیر امور شرکتها و نوآوری سوئد، افزود: با توجه به سابقه روابط دو کشور و ظرفیتهای آنها پیش بینی می کنیم این روابط در شرایط مطلوبی قرار گیرد.

وی در باره اجرای سوئیفت بین بانکهای ایران و کشورهای دیگر گفت: در حال حاضر کارگروهی در بانک مرکزی مشغول فعالیت است که بتواند مقدمات این کار را آماده کند.

سیف افزود: بانکهای ما پیش از این رابطه خوبی با بانکهای اروپایی داشته اند و به محض آنکه بانکهای ما از تحریم خارج شود بطور اتوماتیک می تواند از سوئیفت استفاده کند.

وی گفت: بر اساس پیش بینی ها بلافاصله بعد از برجام بانکهای ما می تواند فعالیتهای خود را شروع کند و طبیعاً از سوئیفت استفاده خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها