لوریس چکناواریان گفت: در صورت حمایت، سال آینده سمفونی عاشورا را در کشورهای مختلف اجرا می‌کنم.
کد خبر: ۸۴۹۸۶۳
می‌خواهم فداکاری‌های امام حسین (ع) را به گوش جهانیان برسانم

به گزارش جام جم نوا به نقل از تسنیم، «لوریس چکناواریان» از رهبران بزرگ ارکستر سفونیک جهان در گفت و گو با ویژه برنامه‌ رادیویی «عشق است و آتش و خون»، با اشاره به اینکه آیین‌ها و سنت‌های مذهبی از کودکی مرا با خود همراهی کرده، گفت: از همان دوران کودکی به موسیقی به کار رفته شده در دسته‌های مختلف علاقه زیادی داشتم. موسیقی‌هایی که از طریق شیپور و طبل شنیده می‌شود، بسیار مرا تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

چکناواریان که متولد بروجرد است به ماه محرم اشاره کرد و گفت: ماه محرم ماهی است که ایرانیان فارغ از فرهنگ، مذهب و قومیت آن را گرامی می‌دارند و در این ایام به عزاداری سرور و سالار شهیدان می‌پردازند.

چکناواریان در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: هنگامی که مشغول ساخت اثری با محوریت امام حسین(ع) هستم، خود را در نقش و جایگاه شخصیت ایشان قرار می‌دهم؛ شخصیتی که خود در واقعه عاشورا حضور دارد و از نزدیک شاهد همه اتفاقات تلخ است.

رهبر ارکستر اپرای تهران در ادامه به سمفونی عاشورا نیز اشاره کرد و گفت: از آنجا که همیشه علاقه داشتم بزرگی حماسه عاشورا و فداکاری امام حسین (ع) را به گوش جهانیان برسانم، تصمیم به نوشتن و ساخت این سمفونی گرفتم. در صورت حمایت، سمفونی عاشورا را سال آینده در کشورهای مختلف اجرا می‌کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها