DNS: مخفــف عبـــــارت انگلیـــسی Domain Name System است (گاهی واژه Service یا Server نیز جایگزین واژه System می‌شود) و یک سرویس اینترنتی برای تبدیل (ترجمه) آدرس‌های دامنه متشکل از حروف، علامت‌ها و اعداد به آدرس‌های عددی آی‌پی به‌شمار می‌رود البته از آنجا که آدرس‌های دامنه برای به‌خاطرسپاری بهتر توسط کاربران از حروف تشکیل می‌شوند و شناسایی این آدرس‌ها در شبکه اینترنت از طریق آدرس‌های عددی آی‌پی امکان‌پذیر است، سرویس دی.ان.اس وظیفه تبدیل این واژه‌ها به آدرس‌های عددی مرتبط را به‌عهده دارد.
کد خبر: ۸۴۴۳۰۹

(به‌عنوان مثال آدرس آی‌پی مورد نظر برای دسترسی به سایت جام جم آنلاین عبارت است از: 77.104.65.15) در حالت کلی سیستم دی.ان.اس یک شبکه مستقل از مجموعه سرورهای دی.ان.اس است. هنگامی که یک سرور دی.ان.اس آدرس عددی دامنه‌ای را در خود نداشته باشد، آدرس را از سرور دی.ان.اس دیگر درخواست می‌کند و این شرایط تا زمانی که آدرس آی‌پی مورد نظر یافت شود، ادامه دارد.

Explorer

اکسپلور (explore) به‌معنای کاوش و اکسپلورر به‌معنای کاوشگر است. در بیشتر موارد واژه اکسپلورر در سیستم‌عامل ویندوز در کنار واژه‌های دیگری همچون اینترنت اکسپلورر، فایل اکسپلورر و ویندوز اکسپلورر به‌کار برده می‌شود که هر کدام تعاریف مختلفی به شرح زیر دارند:

اینترنت اکسپلورر: کاوشگر اینترنتی ویندوز یا همان مرورگر اینترنتی مایکروسافت در سیستم‌عامل ویندوز است که به کمک آن می‌توانید در اینترنت وب‌گردی کنید.

فایل اکسپلورر: کاوشگر فایل‌ها در ویندوز است که شباهت زیادی به فایندر در سیستم‌عامل مک دارد. هنگامی که به صفحه My Computer یا هر یک از درایوها مراجعه کرده و فایل‌ها و پوشه‌های ذخیره شده در هارد‌دیسک را مرور می‌کنید، فایل اکسپلورر وظیفه نمایش اطلاعات را به‌عهده دارد.

ویندوز اکسپلورر: نواروظیفه ویندوز، منوی استارت، آیکون‌های موجود در دسکتاپ و ...
از جمله بخش‌های تشکیل‌دهنده ویندوز اکسپلورر به‌شمار می‌روند که قابلیت کاوش در بخش‌های مختلف ویندوز را در اختیار شما می‌گذارد.

شما می‌توانید با فشار کلیدهای Ctrl+Shift+Esc و بستن پردازش
explorer.exe در تب Processes، ویندوز اکسپلورر را غیرفعال کنید. همچنین در صورتی‌که به اجرای مجدد این پردازش نیاز داشته باشید، می‌توانید با مراجعه به منوی فایل روی New Task کلیک کنید و در ادامه پس از تایپ عبارت explorer کلید اینتر را فشار دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها