دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه، گفت: امروز حل مشکل دریاچه ارومیه با تحمیل هزینه‌های بسیار و بازنگری طرح‌های سدسازی امکان پذیر می‌شود.
کد خبر: ۸۴۲۱۴۳
حل مشکل دریاچه ارومیه با تخریب سدها امکان پذیر می شود

پیروز حناچی با اشاره به شرایط دریاچه ارومیه، اظهار داشت: وضعیت کنونی دریاچه ارومیه حاصل چند دهه فعالیت‌هایی بر خلاف مصلحت این دریاچه است.

وی با بیان اینکه بازگشت شرایط قبلی به این دریاچه به این راحتی امکان پذیر نیست، افزود: از بین بردن مشکلاتی که امروزه برای این دریاچه به وجود آمده، بسیار هزینه بر است اما باید بدانیم که اگر به موقع جلوی برخی اتفاق ها گرفته می‌شد، الان این مشکلات به وجود نمی آمد.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه عوامل مختلفی در وضعیت کنونی این دریاچه دخیل است، گفت: در گزارش‌های وزارت نیرو آمده است که در رودخانه‌های منتهی به دریاچه ارومیه ۴۴ سد زده شده و در برنامه است که این تعداد به ۹۰ سد برسد.

حناچی با اعلام اینکه مابقی این سدها یا در دست اجرا بوده و یا اینکه در نوبت ساخت قرار دارد، ادامه داد: به طور حتم با وضعیت کنونی دریاچه ارومیه، این طرح‌ها مورد بازنگری قرار می‌گیرد اما در حال حاضر شرایط دریاچه ارومیه رو به وخامت رفته است.

وی با تاکید بر اینکه همواره دخالت بی رویه در طبیعت تبعاتی دارد که باید از قبل به آن توجه کرد، گفت: بخشی از این تبعات حتی در طرح‌های مطالعاتی قابل شناسایی نیست، بنابراین عقل حکم می‌کند حداقل دخالت را در طبیعت داشته باشیم تا با این مشکلات مواجه نشویم.

حناچی تصریح کرد: امروز حل مشکل دریاچه ارومیه با تحمیل هزینه‌های بسیار و تخریب سدها امکان پذیر می‌شود، بنابراین بهتر بود که از همان ابتدا حداقل دخالت در طبیعت انجام می‌گرفت و این موضوع باید نقشه راه دستگاه‌‌های اجرایی در انجام وظایف اجرایی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها